Být vidět: Cenu získala i kampaň na podporu seniorů

Tereza Holanová Tereza Holanová
12. 10. 2011 9:30
Výsledky soutěže Být vidět 2011. Cenu získal například projekt, který mezi dětmi podporuje čtení
Linka bezpečí za svoji kampaň letos získala třetí místo.
Linka bezpečí za svoji kampaň letos získala třetí místo. | Foto: Fórum dárců

Praha - Soutěž "Být vidět" zná své vítěze pro letošní rok. Hlavní cenu získala například firma, která se snaží změnit pohled veřejnosti na seniory.

Nejlepším webovým projektem se v letošním roce stal Skutečný dárek. Jeho autorem je organizace Člověk v tísni. Služba umožňuje na stejnojmenných stránkách zakoupit darovací certifikát, kterým přispěje na pomoc v Africe nebo Asii.

Na druhé příčce se umístila platforma Inventura, která umožňuje publikování a šíření tvorby lidí s mentálním handicapem. Třetí byl projekt Kde domov můj od organizace Barevný svět dětí.

Přispět lze i znalostí literatury

Cenu za nejlepší internetovou kampaň si odnesla Diakonie ČCE za projekt „Otevřeno seniorům". Ten má za cíl snižovat diskriminaci starších lidí.

Na dalších místech skončily Diecézní charita Brno, která poskytuje veřejnosti informace o cílových skupinách a sama jim pomáhá, a Linka bezpečí s kampaní "Pomněnkový den".

Za nejlepší propojení projektu a kampaně porota označila iniciativu určenou pro žáky základních a středních škol Čtení pomáhá. Čtenáři najdou na stránkách projektu seznam českých a zahraničních knih. Pokud u vybraného titulu zodpoví správně čtyři otázky, dostanou kredit 50 Kč, který mohou věnovat na jeden z několika charitativních projektů.

Čtvrtou oceňovanou kategorií byla Nejlepší výroční zpráva. Zde si cenu odnesly Nadace divoké husy, APROPO a Nadace OKD.

Soutěž "Být vidět" vyhlašuje od roku 2003 organizace Agens. V letošním roce ji zastřešilo Fórum dárců. Za hlavní smysl předávání cen označují organizátoři podporu neziskových organizací  a jejich komunikaci s veřejností.


 

 

Právě se děje

Další zprávy