Kapesní sporťáky: Malá ostrá auta jsou dostupná a zábavná. Je jich ale čím dál méně

Martin Přibyl Martin Přibyl
28. 4. 2019 6:37
Malé hot hatche jsou dodnes myšlenkovým návratem k ideji sportovních aut pro obyčejného člověka, který si nemůže dovolit exotický supersport. Recept je u nich jednoduchý: vezměte auto velikosti Fabie (nebo menší), narvěte do něj silný motor z o třídu většího modelu, přitvrďte podvozek a výsledek servírujte za cenu okolo půl milionu. Takový lehký vůz (pokud tedy nemáte děti) splní všechny každodenní povinnosti, a o víkendu z něj můžete svlékat pneumatiky na okreskách. Nemusíte se starat o nákladnou techniku a zábavu si užijete i v rychlostech, které společnost toleruje.

Má to ale háček: podobných aut ubývá a nové přísnější emisní normy jim nedávají moc šancí na přežití do budoucna. S ohledem na svoji hmotnost mají příliš vysokou spotřebu a technika snižující emise CO2 (plug-in hybrid) u nich zásadním způsobem zvyšuje cenu a také hmotnost. Podobná auta často ani nepředstavují stěžejní část prodejů daného modelu. Z nabídky nedávno zmizel Renault Clio R.S. i Peugeot 208 GTI. Vybrali jsme poslední malé mohykány, kteří na trhu ještě zbyli. Podívejte se na ně do přehledu.

I malý Opel Adam se již začal nabízet ve sportovní verzi s výkonem 150 koní.
I malý Opel Adam se již začal nabízet ve sportovní verzi s výkonem 150 koní. | Foto: Opel

Opel Adam S

Motor: přeplňovaný čtyřválec, 1364 cm3, 110 kW
Hmotnost: 1103 kg
Poměr hmotnost/výkon: 10,0 kg/kW
Zrychlení 0-100 km/h: 8,5 s
Nejvyšší rychlost: 210 km/h
Norm. spotřeba: 6,3 l/100 km
Cena: 456 900 Kč

Opel má společně s Volkswagenem v našem přehledu dva modely. Kromě Corsy se totiž stejná 110kW jednačtyřka montuje do o třídu menšího sportovně laděného Adamu S. S ohledem na cenu a užitné vlastnosti bychom vám ale doporučili u dealera Opelu podepsat spíš objednávku na dospělejší Corsu.

 

Právě se děje

Další zprávy