Živě ze Šanghaje: VW Beetle. Legenda se vrátila

Radek Pecák Radek Pecák
18. 4. 2011 20:00
Určitě je dokonalejší, než jeho předchůdce, o němž se vykládají celé legendy
Foto: Radek Pecák

Šanghaj (Od našeho zpravodaje) - Dvaadvacet milionů prodaných exemplářů je určitě číslo, které zavazuje. Proto Volkswagen nemohl brát představení nové generace VW Beetle na lehkou váhu.

Také proto se představoval hned na třech místech najednou - v Berlíně, New Yorku a Šanghaji. Právě na posledním místě u toho byl i redaktor deníku Aktuálně.cz.

O tom, že právě tato lokalita je ve světě automobilů v poslední době tou ultravýznamnou, svědčí i přítomnost šéfa koncernu VW Martina Winterkorna právě zde, v Číně.

Konec jednoduchosti

Je jasné, že současný brouk už nemůže být tím, co kdysi. Tedy velmi jednoduchým, a přitom velmi přitažlivým vozem, kterému fandily celé generace řidičů.

Moderní auto musí logicky obsahovat řadu prvků, které mu přidávají na hmotnosti i jakési bachratosti.

Přesto se šéfdesignéři koncernu Vokswagen Walter de Silva a Klaus Bischoff pokusili zdánlivě o nemožné.

Jenže samozřejmě nemohli ustoupit od požadavků na praktičnost. Vůz je nyní nejen nižší, ale i výrazně širší, kapota motoru je delší a dozadu posunuté přední okno výrazně příkřejší.

Novinka má šířku 1808 mm (plus 84 mm), výšku 1486 mm (minus 12 mm) a délku 4278 mm (plus 152 mm).

Uvnitř jako kupé

Vnitřní uspořádání přípomíná kupé. Na rozdil od velké části z nich má ale nový brouk díky předlouhému víku zavazadlového prostoru slušně přístupná a využitelný kufr (místo dříve spíše symbolických 200 litrů má teď objem přes 300 litrů a také vzadu budou moci cestovat dva dospělí lidé.

Čas samozřejmě odpoví na otázku, zda tato nová podoba je skutečně tou pravou pro „brouka" roku2011. Na první pohled ovšem vůz  úplně nenadchne. Jeho tvary jsou samozřejmě propracované a účelné, ale ta jiskra, zdá se, opět stejně jako v případě minulé generace, poněkud chybí. Přesto při premiéře auto vzbudilo nadšený aplaus u většiny publika.

Ve standardní výbavě bude šestice airbagů a také elektronická stabilizace ESP. Nejsilnějším motorem pod kapotou bude 2,0 TSI s výkonem 200 koní.

 

Právě se děje

Další zprávy