Volkswagen nástup popularity poloterénních vozů kategorie SUV kompaktních rozměrů zaspal. Svůj Tiguan uvedl na trh až v roce 2008, tedy v době, kdy už většina velkých značek podobná auta vyráběla. Přesto se novince podařilo vyšvihnout v evropském žebříčku na druhé místo hned za Nissan Qashqai. Jedním z důvodů byl i fakt, že auto nemělo žádné zásadní chyby.
Porovnání VW Tiguan s konkurenty
Volkswagen Tiguan druhé generace už zná české ceny. Zatím začínají na částce 735 900 korun za naftovou verzi 2.0 TDI/110 kW s pohonem předních kol a druhým stupněm výbavy Comfortline. Varianta s pohonem všech kol je jen o tři tisíce dražší, protože se dá pořídit i se základní výbavou Trendline. A právě tu jsme porovnali s podobně velkými SUV Hyundai Tucson a Nissan Qashqai - podívejte se zde.
Tuto strategii dotáhla k dokonalosti druhá generace Tiguanu, kterou jsme s předstihem testovali v Berlíně a okolí. Na českém trhu se začne prodávat až 13. května. I drobnosti, které se prvnímu Tiguanu vyčítaly, například plastový volant v nejnižší výbavě nebo fakticky pouze čtyřmístné obsazení dospělými osobami novinka napravila. Podrobnou recenzi druhé generace Volkswagenu Tiguan čtěte zde.
Přesto jsme vypátrali i mezigenerační zhoršení. Zamrzí například absence zajíždění sklápějících se sedadel druhé řady do podlahy, kterým předchůdce disponoval. Subjektivně líný nám připadal v Česku oblíbený naftový motor 2.0 TDI v základní výkonové verzi se 110 kW výkonu.
Pokud bychom měli nový Tiguan charakterizovat jediným slovem, pak to bude "všestrannost". Auto má v sobě nejen geny teréňáků, víceúčelových aut kategorie MPV, ale také kombíků nebo hatchbacků. Proto může oslovit široké spektrum potenciálních zákazníků od rodin přes páry, živnostníky nebo firmy.
Kdo chce variantu vhodnou na zdolávání těžšího terénu, sáhne po pohonu všech kol a příplatkovém Offroad paketu se speciálně upravenými nárazníky nebo zakrytovaným motorem. Naopak příznivci SUV do městského provozu si mohou nechat podvozek snížit a sportovně přitvrdit. Existují i varianty s pohonem pouze přední nápravy.
Zajímavé je, že jsme v rodokmenu Tiguanu objevili české stopy. Produktovým manažerem první generace byl Lubomír Antoš, stejnou funkci u novinky nyní zastává ve Wolfsburgu Václav Dědek. "Musím vzít v potaz argumenty a návrhy všech oddělení od designu přes výrobu po marketing a vytvořit kompromis, který bude vyhovovat všem," popsal Aktuálně.cz náplň své práce.
Další česká stopa vede k budoucím modelům Škody Auto. Na zkrácené platformě druhé generace Volkswagenu Tiguan se totiž bude vyrábět nová Škoda Yeti. A vnitřnosti prodlouženého a až sedmimístného Tiguanu, který přijede příští rok, využije nové velké SUV, které se zatím neoficiálně jmenuje Škoda Kodiaq.