Tomáš Starý
1. 12. 2018 7:02
BMW řady 5 vždycky platilo za "nejřidičštější" auto vyšší střední třídy, a kdo chtěl luxusní vůz a zároveň odpovídající dynamiku a jízdní vlastnosti, volil vždy pětkové BMW. Tento status pětce zůstal dodnes, i když dřívější řidičská přímočarost se pomalu vytrácí a pomalu se z ní stává především velké pohodlné auto s luxusní výbavou. Podívejte se, jak si jeho předchozí generace vede jako ojetina.
Na rozdíl od předchůdce E60 BMW u řady 5 generace F10 vsadilo spíše na komfort, což je vidět třeba na konstrukci přední nápravy. Auto už kvůli tomu nemá tak precizní odezvu. A zatímco dříve bylo zcela běžné, že se řada 5 prodávala s manuálem, dnes abyste verzi s ručním řazením pohledali. Většina ojetin má automat.
Tím se ale nijak zásadně neliší od nejbližší konkurence, tedy od Mercedesu třídy E a Audi A6. I tak oproti nim BMW ve správné specifikaci a se správným motorem nabídne přesvědčivější jízdní dynamiku. Audi se však po stránce ovladatelnosti výrazně zlepšilo a Mercedes hraje velice dobře na komfortní notu. Výběr je tedy spíše otázkou osobních preferencí. I konkurence nabízela jak skromně vybavená auta se základními motory, tak luxusně vybavené verze s osmiválcem.