Vybrali jsme jedenáct nejdivnějších voličů automatických převodovek. Poznáte, k jakým autům patří?

Vysunutý panel na středovém tunelu a na něm tlačítka automatické převodovky. Co je to? Ferrari 488 GTB.
Volič, který vypadá, jako kdyby ho importovali z člunu nebo z nějaké herní konzole s joystickem. Jedná se o pulzní volič, tedy takový, který nemá klasickou kulisu, ale po zařazení režimu se vrátí do základní polohy. Tento způsob řazení automatu má také například BMW. Jenže u "bavoráků" má páka alespoň docela aerodynamický tvar, u této se musíte nejdříve naučit, jak ji co nejlépe chytit do ruky. Najdete ji například v Jeepu Grand Cherokee či v dalších vozech koncernu FCA.
Tady klasická páka nebo něco, co by ji připomínalo, zcela chybí. Jednotlivé režimy se volí otočným ovladačem.
Zde je detail voliče. Řidič zkrátka točí velkým ovladačem na středovém panelu. Poznáte model? Peugeot Traveller.
Volič automatu v Jaguarech a Land Roverech není divný, ale rozhodně je nezvyklý. A především velmi krásný. V době uvedení na trh byl ovladač řazení, který se po nastartování efektně vysune, velmi výjimečným řešením a dodnes působí zajímavě.
Foto: Výrobci
Eva Srpová Eva Srpová
3. 2. 2017 12:19
Není řadička jako řadička. Některé voliče automatů mají různý tvar a jsou všechno, jen ne konvenční. Otestujte své znalosti a tipujte, ke kterým modelům patří tyto řadicí páky.

Podívejte se na přehled nejlevnějších nových vozů s automatickou převodovkou. Připravili jsme přehled všech verzí se samočinným řazením do 300 tisíc korun.

 

Právě se děje

Další zprávy