Nakonec jen poměrně krátké zdržení budou mít dodávky objednaných vozů OPel Ampera pro zákazníky v těch zemích, kde bylo auto již uvedeno na trh (V Česku se tak má stát podle posledních informací v dubnu).
Důvodem zdržení jsou prováděné úpravy v místech uložení baterií. Stejné úpravy podstupuje i Chevrolet Volt, dvojče Ampery. Právě Volt byl totiž aktérem nárazového testu, po němž začaly baterie hořet. Stalo se tak sice až za tři týdny po dokončení zkoumání, ovšem po sérii dalších kontrolních testů se ukázalo, že baterie po havárii a po uložení v jiné poloze než byly původně v autě, mohou skutečně začít hořet.
Nové úpravy, o nichž informovalo tiskové oddělení Opelu, mají minimalizovat riziko vzplanutí baterií i po dlouhé době od těžké havárie vozu. Baterie by teď měly být lépe chráněny i po velmi těžkých nárazech do boku vozu.
Vozy dostanou další čidla
Kromě zvýšení pevnosti nosné struktury vozu inženýři rozhodli o doplnění čidla, které monitoruje množství kapaliny v zásobníku média chladicího systému akumulátorů a také o doplnění zásobníku kapaliny chladicího systému akumulátorů o speciální přírubu v horní části nádržky, která snižuje riziko přeplnění rezervoáru.
Potřebné úpravy u vozů již odeslaných z USA, kde se Ampery vyrábějí, budou provedeny po jejich „příjezdu" do Evropy. U vozů, jejichž výroba se po vánoční přestávce znovu rozběhne v následujících dnech, budou popsané modifikace začleněny již přímo do výrobního procesu.
„Ampera byla vždy naprosto bezpečným vozem. Nyní mají naši zákazníci ale ještě více klidu a jistoty, že nehrozí žádné riziko ani řadu dní či týdnů po těžké havárii," říká Karl-Friedrich Stracke, šéf automobilky Opel.
Ampera dostala pět hvězdiček
Ampera přitom při klasických nárazových testech z hlediska ochrany dospělých cestujících i dětí obstála velmi dobře. Od EuroNCAP dostala pětihvězdičkové ohodnocení.
I když v USA již zaháili oficiální vyšetřování bezpečnosti li-ion baterií v elektromobilech, které kromě Chevroletu Volt používají Nissan Leaf, Toyota Prius Plug in Hybrid, japonští výrobci zatím o žádných chystaných opatřeních neinformovali.
Koncern GM kromě konstrukčních opatřeních na Ampeře a Voltu připravuje opuštění tohoto typu baterií a hollá sázet spíše na lithium-fosfátové. Ty jsou jednak bezpečnější a jednak mají delší životnost.