Volty a Ampery se upravují. Po testu jim hořely baterie

Radek Pecák Radek Pecák
7. 1. 2012 7:08
Zjistilo se, že je třeba lépe ochránit místo uložení baterií před následky bočního nárazu
Foto: Aktuálně.cz

Nakonec jen poměrně krátké zdržení budou mít dodávky objednaných vozů OPel  Ampera pro zákazníky v těch zemích, kde bylo auto již uvedeno na trh (V Česku se tak má stát podle posledních informací v dubnu).

Důvodem zdržení jsou prováděné úpravy v místech uložení baterií. Stejné úpravy podstupuje i Chevrolet Volt, dvojče Ampery. Právě Volt byl totiž aktérem nárazového testu, po němž začaly baterie hořet. Stalo se tak sice až za tři týdny po dokončení zkoumání, ovšem po sérii dalších kontrolních testů se ukázalo, že baterie po havárii a po uložení v jiné poloze než byly původně v autě, mohou skutečně začít hořet.

Baterie jsou uloženy ve středovému tunelu
Baterie jsou uloženy ve středovému tunelu | Foto: Opel

Nové úpravy, o nichž informovalo tiskové oddělení Opelu, mají minimalizovat riziko vzplanutí baterií i po dlouhé době od těžké havárie vozu. Baterie by teď měly být lépe chráněny i po velmi těžkých nárazech do boku vozu.

Vozy dostanou další čidla

Kromě zvýšení pevnosti nosné struktury vozu inženýři rozhodli  o doplnění čidla, které monitoruje množství kapaliny v zásobníku média chladicího systému akumulátorů a také o doplnění zásobníku kapaliny chladicího systému akumulátorů o speciální přírubu v horní části nádržky, která snižuje riziko přeplnění rezervoáru.

Potřebné úpravy u vozů již odeslaných z USA, kde se Ampery vyrábějí, budou provedeny po jejich „příjezdu" do Evropy. U vozů, jejichž výroba se po vánoční přestávce znovu rozběhne v následujících dnech, budou popsané modifikace začleněny již přímo do výrobního procesu.

Na některých evropských trzích si první vozy již převzali zákazníci
Na některých evropských trzích si první vozy již převzali zákazníci | Foto: Opel

„Ampera byla vždy naprosto bezpečným vozem. Nyní mají naši zákazníci ale ještě více klidu a jistoty, že nehrozí žádné riziko ani řadu dní či týdnů po těžké havárii," říká Karl-Friedrich Stracke, šéf automobilky Opel.

Ampera dostala pět hvězdiček

Ampera přitom při klasických nárazových testech z hlediska ochrany dospělých cestujících i dětí obstála velmi dobře. Od EuroNCAP dostala pětihvězdičkové ohodnocení.

I když v USA již zaháili oficiální vyšetřování bezpečnosti li-ion baterií v elektromobilech, které kromě Chevroletu Volt používají  Nissan Leaf, Toyota Prius Plug in Hybrid, japonští výrobci zatím o žádných chystaných opatřeních neinformovali.

Koncern GM kromě konstrukčních opatřeních na Ampeře a Voltu připravuje opuštění tohoto typu baterií a hollá sázet spíše na lithium-fosfátové. Ty jsou jednak bezpečnější a jednak mají delší životnost.

 

Právě se děje

Další zprávy