Mercedes-Benz vloni začal prodávat vůz řady A připravený divizí AMG. Pod jeho kapotou pracuje motor s maximálním výkonem 360 koní. Je to rekordní výkon u vozu, který je odvozen od klasického rodinného hatchbacku a který může jezdit v běžném silničním provozu.
Volkswagen se nyní pravděpodobně rozhodl, že by Mercedesu neměl tento rekord zůstat věčně. Svědčí o tom jak vzhled a zpracování vystaveného konceptu Golf 400 na pekingském autosalonu, kde si ho redaktor Aktuálně.cz osobně prohlédl, tak i některá prohlášení představitelů koncernu Volkswagen na stejném místě.
Číslovka v názvu vozu skutečně označuje počet koňských sil ukrytých pod kapotou.
Stejně jako v případě Mercedesu jde o dvoulitrový motor, jemuž ovšem hodně pomáhá turbodmychadlo.
Maximální točivý moment 450 Nm je přenášen prostřednictvím automatické převodovky DSG na všechna čtyři kola. Řadit lze i prostřednictvím páček na volantu.
Maximální rychlost vozu je elektronicky omezena na 280 kilometrů v hodině, zrychlení na stokilometrovou rychlost trvá jen 3,9 sekundy.
Volkswagen Golf 400 je vrcholem v řadě sportovních golfů, která začíná klasickým GTI a pokračuje golfem "R". Oproti němu má ovšem o dva centimetry širší rozchod kol. Jinak prý zůstala technika podvozku zachována.
Samozřejmě se vůz odlišuje vzhledem. Přední nárazník má mohutné karbonové vstupy chladícího vzduchu, boční prahy jsou rozšířeny karbonovými nástavci a vzadu je na horních dveřích dvojitý spojler. Dva výfukové otvory uprostřed zadního nárazníku mají průměr 110 milimetrů.
Stejně jako venku jsou i uvnitř jedovatě žluté doplňky. Závodní sedačky jsou jak vpředu, tak i vzadu.
O ceně se v tuto chvíli dá pouze spekulovat. Pravděpodobně však bude o něco vyšší než v případě Mercedesu A AMG. Ten se nabízí za přibližně 1,25 milionu korun.