Volkswagen míří do prémiové třídy. Arteon chce být úspěšnější než Phaeton, který nástupce nedostal

Jiří Kaloč
1. 12. 2016 9:23
Volkswagen ohlásil nový přírůstek do svého portfolia. Mělo by se jednat o sedan vyšší střední třídy, bude se jmenovat Arteon a v plné kráse se sériový model představí veřejnosti v březnu 2017 na Ženevském autosalonu. „Lidová“ německá automobilka se chce jeho uvedením na trh znovu prosadit mezi prémiovými značkami.
Foto: Aktuálně.cz

Jméno a náčrtek bočního profilu připravovaného modelu je zatím to jediné, co automobilka v rámci nového projektu představila. A to pochopitelně přináší velkorysý prostor pro nejrůznější dohady.

Nejpravděpodobnější spekulací je, že Volkswagen chystá nástupce ve své době docela oblíbeného modelu CC, jehož výroba byla letos v listopadu ukončena. V zářivě žluté metalíze jako hybridní Sport Coupé Concept GTE ostatně podobný vůz automobilka představila již v roce 2015 na Ženevském autosalonu.

Podobně jako u modelu CC bude mít Arteon rovněž bezrámová skla bočních dveří, z konceptu Sport Coupé GTE pak bude vycházet i design přídě, což lze usuzovat ze slov v tiskové zprávě: „Žebra masky chladiče zasahují až do trojrozměrně uspořádaných předních světlometů, kde navážou na světelné prvky s diodami pro denní svícení.“

Volkswagen letos v listopadu ukončil výrobu modelu CC. Bude nový Arteon jeho nástupcem nebo se posune o kategorii výše?
Volkswagen letos v listopadu ukončil výrobu modelu CC. Bude nový Arteon jeho nástupcem nebo se posune o kategorii výše? | Foto: Aktuálně.cz

Spekuluje se také o tom, jaký typ karoserie bude Arteon mít. Tisková zpráva hovoří o tzv. fastbacku, což by mohla být podobná koncepce jako u Audi A7, tedy liftback se čtyřmi dveřmi a splývavou výklopnou zádí, jakou mají mimochodem také Škody Rapid, Octavia a Superb. Arteon bude sice delší než Passat, ale podle slov zástupců značky by stále ještě měl patřit do střední třídy. Z toho vyplývá, že by mohl být přibližně stejně dlouhý jako Škoda Superb, která patří svými rozměry na rozhraní střední a vyšší střední třídy.

Z tiskové zprávy však zatím není jasné, zda bude automobil postaven na koncernové platformě MQB s příčně uloženými motory, kterou používají hlavně značky Volkswagen, Škoda a Seat, nebo MLB s podélně uloženými motory, která je výsadou Audi.

K pohonu kromě přeplňovaných benzinových a naftových motorů bude stoprocentně sloužit také plug-in hybrid kombinující benzinový motor a elektromotor, který bude možné dobíjet ze zásuvky. V některých spekulacích je také zmínka o čistokrevném elektromobilu. 

U Volkswagenu zatím kladou velký důraz na design nového modelu, který by měl nabídnout větší emocionální náboj než v milionových sériích prodávané modely Golf a Passat. Ostatně odkazuje na to i zvolené jméno, které je složeninou slov art a eon.

První slovíčko znamená v angličtině umění a má zdůraznit především atraktivní design novinky, koncovka eon pak podle interní logiky automobilky označuje prémiový produkt podobně jako u luxusních sedanů Phaeton a Phideon, který je určen pouze pro čínský trh. Na trh se Volkswagen Arteon dostane přibližně v polovině příštího roku.

 

Právě se děje

Další zprávy