Volkswagen míří do prémiové třídy. Arteon chce být úspěšnější než Phaeton, který nástupce nedostal

Jiří Kaloč
1. 12. 2016 9:23
Volkswagen ohlásil nový přírůstek do svého portfolia. Mělo by se jednat o sedan vyšší střední třídy, bude se jmenovat Arteon a v plné kráse se sériový model představí veřejnosti v březnu 2017 na Ženevském autosalonu. „Lidová“ německá automobilka se chce jeho uvedením na trh znovu prosadit mezi prémiovými značkami.
Foto: Aktuálně.cz

Jméno a náčrtek bočního profilu připravovaného modelu je zatím to jediné, co automobilka v rámci nového projektu představila. A to pochopitelně přináší velkorysý prostor pro nejrůznější dohady.

Nejpravděpodobnější spekulací je, že Volkswagen chystá nástupce ve své době docela oblíbeného modelu CC, jehož výroba byla letos v listopadu ukončena. V zářivě žluté metalíze jako hybridní Sport Coupé Concept GTE ostatně podobný vůz automobilka představila již v roce 2015 na Ženevském autosalonu.

Podobně jako u modelu CC bude mít Arteon rovněž bezrámová skla bočních dveří, z konceptu Sport Coupé GTE pak bude vycházet i design přídě, což lze usuzovat ze slov v tiskové zprávě: „Žebra masky chladiče zasahují až do trojrozměrně uspořádaných předních světlometů, kde navážou na světelné prvky s diodami pro denní svícení.“

Volkswagen letos v listopadu ukončil výrobu modelu CC. Bude nový Arteon jeho nástupcem nebo se posune o kategorii výše?
Volkswagen letos v listopadu ukončil výrobu modelu CC. Bude nový Arteon jeho nástupcem nebo se posune o kategorii výše? | Foto: Aktuálně.cz

Spekuluje se také o tom, jaký typ karoserie bude Arteon mít. Tisková zpráva hovoří o tzv. fastbacku, což by mohla být podobná koncepce jako u Audi A7, tedy liftback se čtyřmi dveřmi a splývavou výklopnou zádí, jakou mají mimochodem také Škody Rapid, Octavia a Superb. Arteon bude sice delší než Passat, ale podle slov zástupců značky by stále ještě měl patřit do střední třídy. Z toho vyplývá, že by mohl být přibližně stejně dlouhý jako Škoda Superb, která patří svými rozměry na rozhraní střední a vyšší střední třídy.

Z tiskové zprávy však zatím není jasné, zda bude automobil postaven na koncernové platformě MQB s příčně uloženými motory, kterou používají hlavně značky Volkswagen, Škoda a Seat, nebo MLB s podélně uloženými motory, která je výsadou Audi.

K pohonu kromě přeplňovaných benzinových a naftových motorů bude stoprocentně sloužit také plug-in hybrid kombinující benzinový motor a elektromotor, který bude možné dobíjet ze zásuvky. V některých spekulacích je také zmínka o čistokrevném elektromobilu. 

U Volkswagenu zatím kladou velký důraz na design nového modelu, který by měl nabídnout větší emocionální náboj než v milionových sériích prodávané modely Golf a Passat. Ostatně odkazuje na to i zvolené jméno, které je složeninou slov art a eon.

První slovíčko znamená v angličtině umění a má zdůraznit především atraktivní design novinky, koncovka eon pak podle interní logiky automobilky označuje prémiový produkt podobně jako u luxusních sedanů Phaeton a Phideon, který je určen pouze pro čínský trh. Na trh se Volkswagen Arteon dostane přibližně v polovině příštího roku.

 

Právě se děje

před 18 minutami

D1 na Vysočině klouže, varují silničáři. V noci sněžilo, vyjely desítky sypačů

Okolo Jihlavy na 115. kilometru dálnice D1 platí varování před náledím, mezi 90. a 120. kilometrem může být vozovka kluzká. Podle dispečinku krajské správy silnic v kraji přes noc sněžilo, venku byly desítky sypačů. Na silnicích uvízlo několik kamionů, po ránu ale problémy se sjízdností silničáři nezaznamenali.

Sněžilo už v neděli v podvečer. "Venku bylo asi 90 sypačů, jelikož sněžilo i v noci, začaly znovu jezdit asi ve 2:00. Sem tam nějaký kamion v noci někde klouzal, ale teď už to jezdí," řekl dispečer.

Přes den bude na Vysočině zataženo, sněhových přeháněk ale bude podle meteorologů ubývat. Večer se může ojediněle tvořit mlha. Nejvyšší odpolední teploty budou od jednoho do tří stupňů Celsia.

Zdroj: ČTK
před 30 minutami

Britský princ Harry řekl, že je smutný, že musel vzdát svých královských povinností. Královně a lidem chtěl prý sloužit dál

35letý Harry to uvedl v projevu před zástupci své charitativní organizace na podporu lesothských dětí Sentebale Harry podle agentury Reuters řekl, že konečný výsledek není tím, co zamýšlel, jinak to podle něj však nebylo možné. 

Buckinghamský palác v sobotu oznámil, že princ Harry a jeho choť Meghan už nebudou disponovat titulem královská výsost, nebudou plnit pracovní povinnosti plynoucí z příslušnosti ke královské rodině a nebudou placeni z veřejných prostředků.

"Doufám, že snadněji pochopíte, k čemu jsme dospěli, že si nechám odstup od všeho, co jsem znal, abych učinil krok směrem k tomu, co bude doufám pokojnější život," prohlásil Harry. S manželkou Meghan předtím oznámili, že chtějí své povinnosti omezit, finančně se osamostatnit a žít střídavě v Británii a Severní Americe.

Zdroj: ČTK
před 32 minutami

Miliardář Skala prodal budovu Albatrosu na Národní třídě, píše list

Bývalý Dům dětské knihy a sídlo nakladatelství Albatros na rohu Národní třídy a ulice Na Perštýně v Praze koupil od realitního magnáta Václava Skaly byznysmen Daniel Farnbauer. Uvedl to v pondělí deník E15. Albatros v minulých letech prodělal rozsáhlou rekonstrukci, která skončila loni na podzim. Osm z deseti podlaží si podle deníku následně pronajala coworkingová společnost Spaces.

Skala vlastnil Albatros jako fyzická osoba, nikoli přes svou Pražskou správu nemovitostí (PSN). Farnbauer budovu kupuje prostřednictvím firmy Real Estate Albatros. Ani jedna ze stran se k prodeji či výši transakce nevyjádřila.

Budova Albatrosu byla postavena ve druhé polovině 60. let minulého století podle návrhu architektů Stanislava France, Luďka Hanfa a Jana Nováčka. První větší renovaci zažila v 90. letech. Poté v budově sídlila Česká spořitelna, která ji prodala Skalovi v roce 2008.

Zdroj: ČTK
Další zprávy