Volkswagen Caddy může mít kuriózní závadu: Při odemknutí nastartuje motor a majiteli ujede

ČTK ČTK
27. 1. 2016 16:09
Automobilka Volkswagen musí do servisů svolat 67 tisíc užitkových vozů Caddy, v České republice více než 800. U verzí vyrobených mezi lety 2012 a 2013 se totiž po odemknutí zámku dálkovým ovládáním může současně nastartovat motor. Pokud je zařazena rychlost, auto se hned rozjede. Do doby, než bude v servisech učiněna náhrada, Volkswagen majitelům doporučuje, aby po zaparkování raději vyřadili rychlost a zatáhli ruční brzdu.
Foto: Volkswagen

Německý automobilový koncern Volkswagen svolává po celé Evropě do servisů 67 000 dodávkových vozů Caddy. Důvodem je riziko, že se při odemčení vozu na dálku může nastartovat motor. Automobil se tak v případě zařazené rychlosti může rozjet. Informovala o tom dnes agentura DPA.

V samotném Německu se opatření podle firmy týká zhruba 20 800 vozů. Svolávání zahrnuje automobily vyrobené v období od května 2012 do ledna 2013. Jde tedy o vozy minulé generace. Mluvčí podniku uvedl, že v některých případech již došlo k nechtěnému rozjetí automobilů. Zatím však v této souvislosti nebyla hlášena žádná zranění.

"V České republice se svolávací akce, při které je během přibližně 30 minut zkontrolován šroub ukostření a popřípadě dotažen náležitým utahovacím momentem, týká 821 vozidel Volkswagen Caddy," uvedl na dotaz mluvčí importérské firmy Porsche ČR Jan Klíma.

Podle něho již o této skutečnosti importér standardním způsobem  informoval příslušné úřady. "Naši zákazníci byli následně písemně vyrozuměni prostřednictvím Centra služeb pro silniční dopravu. Kontroly probíhají na základě dohody o termínu mezi zákazníkem a autorizovaným servisem a v tuto chvíli je již část vozidel zkontrolována," dodal Klíma.

Automobilka majitelům dotčených vozů z bezpečnostních důvodů doporučuje, aby po zaparkování vyřadili rychlost a zatáhli ruční brzdu. Volkswagen vyrábí automobily Caddy v Polsku. V loňském roce jich na trh dodal zhruba 133 000, píše DPA.

Volkswagen se nyní potýká se skandálem kolem falšování údajů o emisích, kvůli kterému bude muset v Evropské unii svolat do servisů zhruba 8,5 milionu vozů. Firma v září přiznala, že do zhruba 11 milionů naftových aut po celém světě instalovala software umožňující manipulovat s testy emisí. Skandál se týká i 1,2 milionu vozů české divize Škoda Auto.

 

Právě se děje

Další zprávy