Vodíkový Mercedes pro rok 2025: F 125 z Frankfurtu

Radek Pecák Radek Pecák
18. 9. 2011 6:32
Dojezd auta je přes 900 kilometrů na vodík a dalších 50 na elektřinu
Foto: MB

Mercedes-Benz stále pokračuje v nadělování dárků, které si dává ke svým 125. narozeninám. Jeden ze svých konceptů, které vystavuje na autosalonu ve Frankfurtu, proto přímo nazval F 125.

Ze všech konceptů, které tu jednotliví výrobci představují, míří tento do asi nejvzdálenější budoucnosti, až do roku 2025.

Tehdy by totiž, podle představ inženýrů značky měla začínat éra vodíkových aut.

Přestože se jedná pouze o koncept sportovního vozu, Mercedes již zveřejnil poměrně detailní technické údaje.

Koncept má velký kufr

Například délka vozu je 4998 mm, šířka 1980 mm a výška 1430 mm. Rozvor je dlouhý 3333 mm. Zavazadlový prostor má objem 470 l.

Interiér
Interiér | Foto: MB

F 125 má být prvním elektrickým vozem se vzduchovým odpružením a adaptivními tlumiči. Díky tomu mění auto svou světlou výšku, například v závislosti na rychlosti (při vyšších rychlostech se kvůli snížení aerodynamickému odporu vozidlo automaticky sníží).

Auto nevypouští do ovzduší žádné emise. Pohon totiž obstarávají čtyři elektrické motory, přičemž každý pohání jedno kolo. Výkon elektromotorů vzadu je 100 kW (136 k) s točivým momentem 200 Nm. Agregáty pro přední nápravu dosáhnou nejvyššího výkonu 50 kW (68 k) s točivým momentem 75 Nm.

Trvalý výkon všech motorů dohromady je 170 kW (231 k), maximální výkon pak 230 kW (313 k). To umožní, aby vůz dosahoval maximální rychlosti 220 km/hod a zrychlení z 0-100 km/hod za 4,9 sekundy.

Na energii z baterií dojede 50 kilometrů 

Výkon má být přes 300 koní
Výkon má být přes 300 koní | Foto: MB

Elektrická energie se získává z  palivových článků pomocí chemické reakce mezi vodíkem a kyslíkem. Energii lze získat také rekuperací energie od brzd či z dobíjecích baterií.

Nádrž na vodík (MOF) je z kompozitů a její kapacita je 7,5 kg. Umístěna je v oblasti středového tunelu, mezi předními sedadly a podlahovou konstrukcí.

Automobil spotřebuje 0,79 kg vodíku na 100 km, což je energie, která je obsažena v 2,7 l klasické motorové nafty. Odpadním produktem při jízdě je čistá pára.

Pokud by vodík došel, může jet auto ještě 50 kilometrů na energii z baterií. Ty mají kapacitu 10 kWh a lze je dobíjet z klasické zásuvky.

 

Právě se děje

Další zprávy