Automobilka Hyundai zahájila v Nošovicích na Frýdecko-Místecku výrobu inovovaného modelu Hyundai Tucson. Od předchozí verze se liší exteriér i interiér, vůz má i nové motory. ČTK to dnes sdělil mluvčí automobilky Petr Vaněk.
Hyundai Tucson se stal nejprodávanějším modelem značky Hyundai v Evropě. Jeho výroba začala v červnu 2015, celkem slezská továrna vyprodukovala téměř 700 000 těchto vozů. Model představuje 65 procent objemu výroby závodu.
Exteriér inovované verze se odlišuje novou maskou a nová jsou přední i zadní světla, která se vyrábějí v nedalekém nedávno otevřeném závodě Hyundai Mobis v Mošnově. Dosavadní xenonové jednotky nahradily svítilny osazené LED diodami. Přepracované jsou zadní páté dveře, vůz má i nová slitinová kola.
"V inovovaném interiéru na první pohled zaujme osmipalcový displej, který vyčnívá nad přístrojovou desku, a nový design sedaček," uvedl Vaněk. Pod horním okrajem čelního skla je kamera, která poskytuje informace tempomatu, systému čtení dopravních značek, hlídání vyjetí z jízdních pruhů a zpozorování překážky a aktivace systému nouzového brzdění.
"Nový Tucson bude jako první model z nošovické automobilky Hyundai vybaven systémem SVM (surround view monitoring), zobrazujícím na displeji auto z ptačí perspektivy, takže řidič bezpečně vidí případné překážky na všech stranách auta," uvedl mluvčí. V autě lze rovněž bezdrátově dobíjet telefony.
Motory prošly inovací. "U benzinových jednotek byl doplněn filtr pevných částic, u dieselových byl dosavadní motor 1.7 nahrazen zcela novým motorem 1.6 a dvoulitrový diesel prošel v Koreji důkladnou revizí, takže splňuje nejpřísnější evropskou emisní normu," uvedl Vaněk.
Automobilka loni v továrně v Nošovicích na Frýdecko-Místecku vyrobila 356 700 automobilů, letos má v plánu vyprodukovat 330 000 vozů. Podnik loni vytvořil čistý zisk 6,69 miliardy korun, o 1,78 miliardy nižší než v roce 2016, a tržby 136,67 miliardy korun (o šest miliard nižší než před rokem). Firma zaměstnává okolo 3300 lidí.