Automobilky se na fúzi dohodly koncem loňského roku. Jejich spojením má vzniknout čtvrtý největší výrobce aut na světě za společnostmi Volkswagen, Toyota a Renault-Nissan.
EK podle zdrojů sdělila své obavy oběma automobilkám minulý týden. Pokud se jim nepodaří pochybnosti vyvrátit a nabídnout ústupky, zahájí komise čtyřměsíční přezkum navrhovaného spojení.
Komise, která je antimonopolním orgánem EU, si stanovila lhůtu pro předběžné přezkoumání dohody do 17. června. K dnešní zprávě se odmítla vyjádřit. Nevyjádřil se ani Fiat Chrysler a koncern PSA.
Antimonopolní úřady obvykle požadují oddělení aktivit, které se překrývají, aby byla zajištěna větší konkurence na trhu.
Fiat Chrysler a PSA se chtějí spojit, aby se dokázaly lépe vyrovnat se slabší poptávkou a mohly sdílet náklady na výrobu čistších vozidel, která musejí splňovat přísnější emisní standardy.
Dohoda tak dá dohromady značky francouzské skupiny Peugeot, Citroën, Opel a DS se značkami Fiat, Chrysler, Jeep, Dodge, Maserati, Alfa Romeo či Ram. Roční odbyt sloučené skupiny by měl dosahovat zhruba 8,7 milionu vozů a tržby téměř 170 miliard eur (4,5 bilionu Kč).