V modelovém roce 2012, který se začne prodávat již na podzim, nabídnou prodejci Fordu zákazníkům kupujícím Ford Tranzit mezi výbavou na přání také sadu ECO Pack. Ta obsahuje systém stop-start a omezovač rychlosti na 110 km/h.
Paket je k dispozici pro většinu nabízených konfigurací pohonného ústrojí. Systém stop-start samočinně zhasne motor Transitu, když vozidlo stojí, motor běží na volnoběh a není vyšlápnutý pedál spojky, tedy například při stání na semaforech. Jakmile řidič naznačí úmysl pokračovat v jízdě, motor vozu ihned naskočí.
„Stop-start dá svým přednostem vyniknout zejména v rušném městském provozu a pracuje ruku v ruce s naším systémem SureStart(R)," vysvětluje Chris Pedlar, supervisor systému. „Aktivuje se, když automobil zpomaluje do zastavení a řidič vyřadí na neutrál. K úspoře paliva přitom dochází už asi při dvousekundovém stání. Systém je zkonstruovaný tak, aby pracoval i při teplotě 0 stupňů Celsia, a opětovné spuštění motoru po sešlápnutí pedálu spojky trvá pouze šest desetin sekundy. Konstrukce je samozřejmě velmi robustní, protože očekáváme, že systém stop-start se během životního cyklu Transitu aktivuje několiksettisíckrát," sdělil.
Testy ukázaly, že v normovaném cyklu měření spotřeby NEDC činí úspora paliva až čtyři procenta, navíc při stání motor nezatěžuje okolí hlukem.
Ford začne prodávat i nový Ford Transit ECOnetic, což je nejúspornější Transit všech dob.
V rámci programu Transit modelového roku 2012 představuje Ford dvě nové verze Transit ECOnetic. Transit ECOnetic 74 kW FT280 s krátkým rozvorem náprav má o 8,5 procenta nižší spotřebu paliva než předchozí model. Pokud je vybaven na přání dodávaným fixním omezovačem rychlosti na 100 km/h, dosahuje kombinované spotřeby jen 6,55 l/100 km, což oproti předchůdci znamená při proběhu 150 000 km úsporu 909 litrů nafty.
Poprvé Ford nabízí také ECOnetic s dlouhým rozvorem náprav a střední výškou střechy. Model 92 kW FT350 má kombinovanou spotřebu 7,16 l/100 km. Oproti současnému modelu 85 kW s dlouhým rozvorem a střední výškou střechy spotřebuje na vzdálenosti 150 000 km o 1 875 litrů nafty méně.
"Původní Transit ECOnetic přinášel asi jedenáctiprocentní úsporu pohonných hmot, a s naším novým Transitem ECOnetic FT280 jsme dosáhli zlepšení o dalších 8,5 procenta," dodává Christine Lundová.
Jak ECOnetic, tak všechny „jednotunové" modely Transit nyní jezdí na pneumatikách Conti Vanco Eco s nízkým valivým odporem.