Toyota Verso v nové verzi bude útočit i cenou

Radek Pecák Radek Pecák
20. 1. 2013 11:50
Toyota se chlubí, že sedmimístné verzi její model stojí stejně jako pětimístné konkurenční
Foto: Aktuálně.cz

V roce, kdy se předpokládá další útlum evropského trhu s automobily, chystá Toyota uvést na trh ještě tři své zásadní modely. Po pětidveřovém hatchbacku auris to bude v březnu nová generace Toyoty RAV 4 a v létě ještě auris kombi. Právě nyní přichází na trh modernizované MPV Verso.

Kromě toho, že automobil ztratil své prostřední jméno Corolla, slevilo nyní české zastoupení japonské automobilky i z ceny. Oproti dosud prodávané verzi  budou nyní versa s podobným motorem a prakticky identickou výbavou k mání v průměru o čtyřicet tisíc korun levněji.

Toyota tento svůj model vyvíjela a vyvíjí v evropském designérském centru na pobřeží Středozemního moře v Nice. Právě tam se také konala mezinárodní novinářská prezentace.

Při faceliftu bylo především nezbytné sjednotit vzhled vozu s vizáží, kterou mají nejmodernější modely, tj. především rodina priusů a také yaris a nový auris. Kvůli tomu se také auto o dva centimetry do délky prodloužilo.

Změn je skoro 500

Ve standardní výbavě už proto nebudou chybět mlhové světlomety a také světla pro denní svícení. Kromě toho jsou samozřejmě jiné nárazníky, zrcátka a dalších skoro tři sta dílů, které jsou viditelné v exteriéru nebo interiéru vozu.  Téměř dvě stovky dalších součástek, které se rovněž oproti původnímu stavu třetí generace versa změnily, jsou ukryté uvnitř.

Jejich cílem bylo vylepšit motory a třeba také snížit úroveň hluku  pro cestující v kabině.

Na velkoprostorových vozech zákazníky logicky velmi zajímá,  jaká kouzla se sedačkami se dají v interiéru dělat. Automobil může být v pětimístné i sedmimístné verzi (příplatek za šesté a zadní sedadlo ve třetí řadě je 17 tisíc korun). Všechna sedadla ve druhé a třetí řadě jsou samostatně sklopná. Pokud se sklopí všechna do podlahy, což jde bez potřeby manipulace s opěrkami hlavy, vznikne rovná plocha s délkou 1575 a šířkou 1430 milimetrů.

Za třetí řadou sedaček je objem zavazadlového prostoru 155 litrů (stačí , jak jsme se přesvědčili v praxi, na uložení dvou  kabinových zavazadel a několika drobností), pokud jsou sedadla ve třetí řadě složená, je objem kufru 485 litrů. Sedačky ve druhé řadě jdou navíc  (každá samostatně) posouvat v rozpětí téměř dvacet centimetrů a naklápět opěradlo podle potřeby.

Pod podlahu na konci kufru se vždy vejde svinovací roleta krytu zavazadelníku.

Auto pro pohodáře

Testovací jízdy v okolí Nice jsme absolvovali s dvoulitrovým dieselovým motorem, který byl před nasazením do faceliftovaného versa přepracován. Má nyní o čtyři desetiny litru nižší normovanou spotřebu (4,9 litru na sto kilometrů) a logicky i nižší emise (129 gramů na každý ujetý kilometr).

Při jízdě na každém povrchu a v rychlostech od plíživých městských až po dálniční jsme si ověřili, že odhlučnění je nyní skutečně na výrazně lepší úrovni než dosud. Motor se pak hodí zejména pro klidnou jízdu, kdy se rodina kochá krásami přírody, případně architektury.Tomu odpovídá i naladění podvozku, který nevyděsí osádku ani po vjetí do výtluku nebo při přejetí zpomalovacího retardéru.

Základní cena nové Toyoty Verso pro český trh byla stanovena  sto korun pod hranicí 400 tisíc korun. Jde o nejnižší ze tří stupňů výbavy s označením Power a s benzinovým čtyřválcovým motorem 1,6 litru.  V základní ceně je elektronická stabilizace, sedm airbagů, rádio, manuální klimatizace i dálkově ovládané centrální zamykání.

Toyota předpokládá, že více bude prodávaná výbava Active, za kterou se v případě  osazení vozu stejným motorem připlácí dvacet tisíc korun, a ve které jsou navíc například kola z lehkých slitin, zadní parkovací kamera a dotykový displej.

  

 

Právě se děje

Další zprávy