Nový designový směr největší světové automobilky Toyota ukáže nová generace vozu Auris. Ten se fyzicky představí již za měsíc na autosalonu v Paříži.
Zatím Toyota zveřejnila první fotografie a technické údaje. Například se v nich chlubí, že v této kategorii vozů nižší střední třídy bude auris nejnižší. Ve srovnání s minulou generací je střecha nad silnicí o pět a půl centimetru níže. Přesná hodnota výšky vozu je 1460 milimetrů. Šířka se nezměnila a je 1760 milimetrů, naopak délka se prodloužila o 30 milimetrů na 4275.
Rozvor je také stejný jako dosud, tedy 2600 milimetrů
Součinitel aerodynamického odporu Cd se zlepšil na hodnotu 0,28.
Příď s LED světlomety pro denní svícení má vozu dodávat dynamický charakter.
Větší kufr i místo na kolena
V interiéru má být více prostoru i pohodlí. Designéři dbali i na kvalitu použitých materiálů tak, aby byly příjemné na dotek. Například na pomocných madlech a madlech ve dveřích je povrchový materiál s jemnou texturou, opěrky rukou ve dveřích jsou čalouněné a sloupky v kabině vozu jsou potažené látkou.
Pro kolena zadních cestujících bude v kabině o dva centimetry více místa, délka plochy zavazadlového prostoru je prodloužena dokonce o devět centimetrů. Kufr pak má 360 litrů. Stejná hodnota bude zachována i u hybridní varianty.
Na snížení spotřeby má kromě zlepšené aerodynamiky vliv i nižší hmotnost. Díky většímu použití vysokopevnostní oceli je karosérie o deset procent tužší a hlavně o 40 kilogramů lehčí. Navíc se snížilo těžiště.
Auto bude pohánět jednak osvědčené hybridní soustrojí 1,8 Hybrid, tak i dva vznětové motory - 1,4 D-4D a 2,0 D-4D - a dva zážehové agregáty - 1,33 Dual VVT-i a 1,6 Valvematic.
Hybridů by se měla prodávat asi třetina z celkově vyrobeného množství. Auris se bude vyrábět v britském závodu Toyota Motor Manufacturing UK společně s modelem Avensis.