Už více než tři miliony hybridních vozů si koupili zákazníci v autosalonech japonské automobilky Toyota.
Překročení této hranice oznámila v tiskovém prohlášení sama největší světová automobilka.
Na prodejích se téměř třemi čtvrtinami podílel model Prius, který vstoupil v roce 1997 jako první hybridní automobil na trh. V samotném loňském roce prodala Toyota celkem 7,53 milionu vozů, z toho 690 000 hybridních.
Toyota je v prodeji hybridních automobilů jasnou jedničkou. Například domácí konkurent Honda Motor zatím po celém světě prodal pouze okolo 610 000 hybridních vozů.
Prius byl loni nejprodávanějším automobilem na japonském trhu. V lednu však o své prvenství přišel, protože poptávku negativně ovlivnilo ukončení vládních dotací na ekologické automobily.
Hybridní automobily kombinují různé druhy pohonu, nejčastěji benzinový a elektrický, což umožňuje úsporu pohonných hmot. Jsou však dražší než srovnatelné modely s klasickým pohonem.