Jan Matoušek
11. 6. 2018 15:46
Anketa o nejlepší motor roku letos slaví dvacáté narozeniny. Za tu dobu získalo prestižní ocenění 13 pohonných jednotek (některé anketu ovládly vícekrát), přičemž hned sedmkrát se z vítězství radovalo mnichovské BMW. Ani to však automobilce s modrobílou vrtulí nepomohlo k titulu Best of the Best, tedy nejlepší z nejlepších. Tím mezinárodní porota složená z automobilových novinářů obdařila jinou jednotku. Ta přitom příliš nekonvenuje moderním trendům elektrifikace a snižování spotřeby. Do galerie se podívejte na všechny vítěze ankety i motor, který je ten vůbec nejlepší.
2009, 2010 - Volkswagen 1.4 TSI Twincharger
Po BMW převzal štafetu Volkswagen se čtrnáctistovkou TSI Twincharger, která nabídla přeplňování kompresorem (v nižších otáčkách) a turbodmychadlem (ve vyšších otáčkách). Dva roky po sobě zvítězila jednotka, která měla při představení 103 nebo 125 kW, postupem času se však její výkon zvýšil až ke 136 kW. V některých modelech uměl motor spalovat i CNG. Použit byl napříč koncernovými modely, objevil se tak ve Volkswagenu Golf páté generace a z něj odvozených modelech Scirocco, Jetta, Touran či Tiguan. Upravenou verzi dostaly i šestý Golf nebo Škoda Fabia RS. Problémem je, podobně jako u motoru Mazda Renesis, diskutabilní spolehlivost.