Autosalon v Los Angeles se stal místem, kde automobilka Porsche představila třetí generaci svého modelu Cayman.
Nový model s výkonem 275 koní je oproti minulé generaci nižší a současně delší, lehčí a rychlejší. Konkrétně hmotnost klesla o 30 kg a spořeba je nižší o 15 procent.
I nadále se bude Cayman prodávat ve dvou typických verzích: Cayman a Cayman S. Základní model pohání plochý šestiválec s objemem 2,7 l a výkonem 275 k (202 kW). Z 0 na 100 km/h dokáže zrychlit během 5,4 s a v závislosti na konkrétní výbavě dosáhne nejvyšší rychlosti až 266 km/h. Podle zvolené převodovky vykazuje nový Cayman kombinovanou spotřebu 7,7 a 8,2 l/100 km.
Plochý šestiválec nového Caymanu S s objemem 3,4 litru produkuje nejvyšší výkon 325 k (239 kW). V nejlepším případě zvládne zrychlení z 0 na 100 km/h během 4,7 s a dosáhne nejvyšší rychlosti až 283 km/h. V kombinovaném cyklu měření činí spotřeba paliva 8,0 a 8,8 l/100 km - to v závislosti na použitém typu převodovky.
Obě provedení tohoto sportovního coupé jsou standardně vybavena šestistupňovou manuální převodovkou. Na přání je připravena sedmistupňová dvouspojková převodovka Porsche Doppelkupplungsgetriebe (PDK).
Adaptivní tempomat poprvé ve výbavě
Porsche pro nový Cayman připravilo nové prvky doplňkové výbavy. Například poprvé se nabízí adaptivní tempomat ACC (Adaptive Cruise Control), který hlídá odstup od vpředu jedoucích vozidel. Speciální výbavou je též unikátní audiosystém Burmester. Další novou výbavou může být systém bezklíčkového odemykání Entry & Drive.
Jistější jízdní vlastnosti než předchůdce by měl mít nový Cayman díky prodlouženému rozvoru náprav a kratším převisům karosérie. Použitě byla rovněž větší kola - 18ti nebo 19ti palcová.
Typickým deisgnovým rysem jsou nyní dynamicky působící prolisy ve dveřích, které přivádějí vzduch přímo k otvorům v zadních blatnících, a tím i k motoru. Tyto prvky současně upozorňují na koncepci s motorem umístěným uprostřed.
Vpředu na novém Caymanu zaujmou velké otvory pro nasávání chladicího vzduchu, které se směrem ke stranám vozu rozšiřují. Zadní víko zavazadlového prostoru je umístěné nízko a je vyrobené z hliníku. Přímo na zadním víku je umístěn tenký spoiler, který je ve srovnání s modelem Boxster umístěn výše a je více skloněný.
Cena modelu v provedení Cayman bude v České republice startovat na 51 385 EUR včetně DPH a 64 118 EUR včetně DPH za model Cayman S.