To je první vůz Škoda na elektřinu. Odhalen v Paříži

Radek Pecák Radek Pecák
30. 9. 2010 5:31
Z pařížského autosalonu píše náš zpravodaj Radek Pecák
Foto: Radek Pecák

Reportér Aktuálně.cz Radek Pecák se účastní pařížského autosalonu a popisuje nejnovější odhalení automobilek:

Vidím první auto na elektřinu ze Škodovky

Na jedno nabití dojede až 140 km díky lithium-iontovému akumulátoru. Motor má výkon 85 kW a poprvé si ho budete moci prohlédnout na silnicích v příštím roce.

Poprvé se vám hlásím ve svém blogu z autosalonu v Paříži a hned s novinkou, kterou sem přiváží Mladá Boleslav. První elektromobil značky Škoda.

Škoda Auto ho představí tady na autosalonu v podobě konceptu Octavia Green E Line. Je to studie vozu s čistě elektrickým
pohonem. Stojí tu na ploše v hale bývalého nádraží a společnost mu dělají slavné značky: další koncept od Lamborghini a z druhé strany Porsche Speedster.

Podívejte se vedle do fotogalerie: první škodovka na elektřinu a další novinky pro Paříž

Jak popisuje škodovka svůj první elektrovůz? Takto: vychází v něm z modelu Škoda Octavia Combi. Elektromotor podává v trvalém provozu výkon 60 kW, maximální výkon činí 85 kW. Nejvyšší točivý moment o hodnotě 270 Nm je k dispozici už při rozjezdu.

Díky tomu je údajně možné výrazné zrychlení z místa, ale u konceptu tohle těžko ověříte, to až později. Octavia Green E Line bude prý akcelerovat z 0 na 100 km/h za dvanáct sekund. Slušné číslo u těchto typů aut.

Maximální rychlost je omezena na 135 km/h.

Pro milovníky elektřiny: Akumulátor má kapacitu 26,5 kilowatthodin, jeho hmotnost činí zhruba 315 kilogramů. Blok akumulátoru je umístěn pod střední a zadní podlahou a částečně i v zavazadlovém prostoru. Vypadá to, že místo pro posádku a kufry nebude nijak výrazně omezeno.

Podívejte se do fotogalerie: vedle tohoto krasavce stojí nový elektrovůz ze Škody

Pro pasažéry je k dispozici pět plnohodnotných míst k sezení. Prostor pro posádku je totožný s tím, který nabízí běžná Octavia Combi se spalovacím motorem.

Ekologii zdůrazňuje výrobce i vnějším vzhledem. Koncept auta je nalakován v odstínu perlové bílé. Chromované prvky jsou na přídi, zádi a na kolech. Střecha je leská černá.

Nejzajímavější číslo večera: zrychlení z 0 na 300 km/h

Tohle je asi jenom pro fajnšmekry a hazardéry jezdící po německých dálnicích, kde se to smí. Ale rozhodně je to nejzajímavější číslo večera. Veyron Supersport se představuje - z nuly na 300 km/h se dostane za 14,6 vteřiny. To jde, co říkáte?

A další novinky

Škodovka není sama, kdo tu má koncept či studii něčeho nového. Kupé Audi Quattro a Bugatti 1200k jsou tu také (fotografie jsem pořídil ještě před oficiálním začátkem novinářského dne, podívejte se na ně do horní fotogalerie, v průběhu dne přibudou další).

Ještě návrat k zeleným škodovkám

Dovolte ještě jednu poznámku, nebo spíš informaci k ekologickým škodovkám. Mladoboleslavská továrna na nich postavila svou letošní zásilku pro Paříž. O GreenLine druhé generace tvrdí, že jsou výrazně úspornější a dosahují nejnižších hodnot emisí v porovnání se světovou konkurencí. Ale přečtěte si originál (tedy zprávu pro novináře přímo z Auto Škoda): "Roomster GreenLine představuje se svými 109 g CO2/km absolutní špičku ve své třídě, navíc je se spotřebou 4,2 l/100 km také nejúspornější vozidlo v kategorii MPV". Nový Yeti GreenLine je hodnota emisí 119 g/km CO2 a spotřeba 4,6 litru na 100 km.

 

Právě se děje

Další zprávy