Mluvčí automobilky Volkswagen uvedl, že přezkum spolkového úřadu pro motorová vozidla ukázal, že spotřeba pohonných hmot u některých dvoulitrových naftových motorů se po aktualizaci softwaru kvůli vyřešení problémů zvýšila.
"Musíme se znovu vrátit k práci na softwaru," uvedl mluvčí a upřesnil, že problém se týká 160 tisíc modelů Passat a Škoda Superb. Dodal, že svolávání 90 tisíc modelů A4, A5, Q5 a Seat Exeo s dvoulitrovým motorem začalo.
Podle informací Aktuálně.cz od důvěryhodného zdroje uvnitř automobilky tlačil Spolkový úřad pro motorová vozidla Volkswagen do co nejrazantnějšího snížení emisí oxidů dusíku (NOx), u nichž docházelo k podvodům, což se podařilo. Jenže technická řešení vedoucí ke snižování NOx většinou zároveň zvyšují produkci CO2, a tudíž spotřebu paliva, která je s emisemi oxidu uhličitého přímo úměrná.
Jak souvisí spotřeba a emise CO2
Auta prodávaná jako nová na českém trhu si můžete seřadit podle spotřeby paliva a emisí oxidu uhličitého i dalších parametrů zde.
Volkswagen loni přiznal, že software umožňující obcházení emisních testů instaloval po celém světě do zhruba 11 milionů naftových aut, včetně asi 1,2 milionu vozů Škoda Auto. V Německu musí Volkswagen do konce letošního roku svolat ke kontrole 2,5 milionu vozů vybavených tímto softwarem.