Příčinou svolávací akce je možná koroze na šroubovém spoji kabelového vedení u baterie v kufru. Ta se může objevit v zemích se zvýšenou vlhkostí, s častým použitím posypové soli a u vozů vystavených větším vibracím. Informuje o tom německý server Kfz-betrieb.
Koroze se následně projevuje zlobící elektronikou, protože v palubní síti v důsledku zvýšeného odporu kolísá napětí. V krajním případě nemusí jít vůz vůbec nastartovat nebo může být okolí spoje spálené, protože se šroub přehřeje.
Šroubový spoj bude v rámci svolávací akce překontrolován a v případě potřeby vyměněn. Samo BMW tvrdí, že u šedesáti procent postižených aut dojde jen k prověření stavu spoje, výměna nebude zapotřebí.
Zajímavé je, že stejný problém BMW v rámci svolávací akce řešilo již v roce 2012. Tehdy se týkala 1,3 milionu aut.