Porsche představuje revoluční vůz, kombinující závodní techniku s technikou pro minimální spotřebu a znečištění. Plug-in hybrid ze Stuttgartu má spotřebu pouze 3,3 l/100 km a produkuje 79 g emisí CO2/km.
Porsche 918 Spyder je výjimečné zejména svým pohonem. Mezi nápravami je usazen zážehový motor 4,6 l V8 s výkonem 612 k . Litrový výkon je stejně neuvěřitelný jako spotřeba vozu, 132 vyprodukovaných koní na litr je nejvyšší hodnotou u nepřeplňovaných motorů, překonávající i dosavadního rekordmana Ferrari F458 Italia.
Unikátně jsou řešené koncovky výfuků, které ústí nad motorem přímo za hlavami řidiče a spolujezdce.
V jedinečném řešení pohonu všech kol spočívá i propojení hybridní pohonné jednotky - spalovací motor je propojen se dvěma elektromotory, jedním o výkonu 115 kW na zadní nápravě a druhým s výkonem 95 kW na přední nápravě. Tato koncepce zajišťuje maximální zážitek z jízdní dynamiky i pro méně zkušené řidiče.
Energie pro elektromotory se získává z lithio-iontového akumulátoru. V čistě elektrickém módu Porsche 918 Spyder ujede až 30 km a dosáhne rychlosti 150 km/h. V hybridním režimu jsou elektromotory a spalovací motor kombinovány pro maximální účinnost a minimální spotřebu. Sportovní režim využívá nepřetržitě spalovací motor a elektromotory v případě potřeby zvyšují výkon.
Plug-in hybrid ze závodní tratě
Netradiční vůz byl navržen ve spolupráci inženýrů pracujících na závodních vozech a specialistů z oblasti vývoje silničních automobilů. Samonosná koncepce modelu 918 Spyder se samostatnou nosnou strukturou je převzata přímo z vozu Porsche připravovaného na závod 24 hodin Le Mans 2014.
Její klíčovou vlastností je, že vůz je schopen provozu i bez vnějších dílů karoserie, které jsou po vzoru závodních speciálů z polymerů vyztužených uhlíkovými vlákny. Dalšími prvky ze soutěžní sféry jsou motor, který má základ v prototypu LMP2 RS Spyder, a hybridní pohon, inspirovaný závodním Porsche 911 GT3 Hybrid.
Pro Porsche tradiční nízkou hmotnost zajišťuje karbonový monokok s nízkým těžištěm. Pohotovostní hmotnost 1640 kg je na hybridní vůz takovýchto dynamických schopností vynikající hodnota.
Vyšší rychlosti nebo lepší vlastnosti v zatáčkách vůz dosahuje díky aktivní aerodynamice pro různé jízdní režimy - od optimální efektivnosti po maximální přítlak. Přítlaku vůz dosahuje ostrým úhlem zadního výsuvného křídla, prodloužením spoileru v blízkosti odtrhové hrany a otevřením vzduchových klapek, které usměrňují část vzduchu do kanálů difuzoru. Zmenšením náporového úhlu zadního křídla a uzavřením klapek v podvozku se naopak zvyšuje maximální rychlost.
V ekologickém režimu je vůz nastaven pro co nejmenší aerodynamický odpor - zadní křídlo i spoiler jsou zataženy a klapky uzavřeny.