Subaru zajelo na Nürburgringu čas 7 minut 55 sekund

Radek Pecák Radek Pecák
14. 6. 2010 8:00
auto

O čtyři sekundy oproti času, který minulá generace Subaru Sti WRX zajela na severní smyčce slavného okruhu Nürburgring před šesti lety, se zlepšil nový sedan Subaru Impreza WRX STi. Dosažený čas má tak hodnotu 7 minut, 55 sekund rovných.

Hlavní vylepšení vozu v rámci projektu nejrychlejší Subaru Impreza WRX STi všech dob se soustředila na celkové dynamické parametry - na podvozek, zejména pak na systém zavěšení kol. 

Foto: subaru

Testovací vůz byl vybaven i několika prvky ze speciálních silničních verzí R205 a Spec C určených pro japonský trh.

Projektu se od samotného počátku v Japonsku účastnil i čtyřnásobný světový šampion WRC Tommi Mäkinen, který nakonec seděl za volantem i při rozhodující zkoušce v Německu.

Na dotaz, jak dokázal dosáhnout takového výsledku i přes nepříznivé vnější okolnosti (nízká teplota vzduchu, studená trať, poměrně základní odladění vozu a velmi krátký čas na přípravu), odpověděl bývalý rallyový jezdec stručně a věcně: „Vůz byl ovladatelný, s přesným a čitelným chováním, a to i ve zrádných zákrutách. Mohl jsem tak snadno odhadnout, jak se vůz zachová."

Oproti běžnému WRX STi mělo auto například hliníkovou kapotu a blatníky, větší turbodmychadlo, šestipístkové brzdové třmeny, pružnou rozpěrnou tyč motoru, přední spojler "lízátko" a pneumatiky Bridgestone Potenza RE070.  Také měl vůz zakrytovaný podvozek. Samozřejmě nechyběly bezpečnostní prvky, jako bezpečnostní klec, skořepinové sedadlo a pětibodové bezpečnostní pásy.

Pokus se uskutečnil již v dubnu, ale teprve nyní ho Subaru odtajnilo.

 

Právě se děje

Další zprávy