Manažerský sedan, který se později předvede také ve verzi kombi, se má představit až druhý lednový týden na autosalonu v Detroitu. Už nyní se ale navzdory utajování dostala na internet série fotografií, která odhaluje design vozu i řadu zajímavých detailů.
Linie karoserie manažerského sedanu vyšší střední třídy nejsou přitom velkým překvapením. Nové E se jasně inspiruje u limuzíny třídy S. Silně podobná je příď s diodovými světly nebo záď. Full-LED světlomety jsou vybaveny 84 samostatně ovladatelnými diodami, což pomůže jejich chytrým funkcím, jako je například automatické stínění prostoru, ve kterém se pohybují protijedoucí vozy.
Také v interiéru je cítit jasná inspirace třídou S. Podobně jako ona má totiž i Mercedes E místo klasického přístrojového štítu dvě rozměrné obrazovky. Levá slouží na simulaci klasických budíků rychlosti nebo otáček. Umožní i zobrazení většího množství informací z palubního počítače. Pravá je pak věnovaná navigaci, médiím a dalším systémům vozu.
Mercedes si dal na zpracování kabiny záležet. Na posádku tak čekají vybrané materiály včetně několika druhů kůže, dřeva, hliníku, ale i dílů z uhlíkového vlákna a kvalitního plastu. Z reproduktorů krytých panely z vrtaných hliníkových dílů by se měl ozývat čistý zvuk. Řidiče oblaží vyhřívání a odvětrávání sedadla nebo masáž.
Na palubě novinky, která konkuruje třeba BMW řady 5 nebo Audi A6, se objeví i nové technologie. Spekuluje se například o implementaci parkování na dálkové ovládání, kdy nebude nutné, aby řidič seděl při zajíždění na místo ve voze. Bude ho ovládat pomocí chytrého telefonu nebo klíčku.
Chystá se zřejmě i systém Active Lane Change Assist, který umožní vozu na dálnici automaticky měnit jízdní pruhy, pokud bude aktivován autopilot. Podobnou funkci už používá elektromobil Tesla Model S. Podrobnější informace se ale objeví až při premiéře.