Skutečný Citroën C4 Picasso odhalili měsíc po Ženevě

Radek Pecák Radek Pecák
3. 4. 2013 6:27
Auto se konstruktérům podařilo odlehčit o 140 kilogramů
Trojice světlometů zaujme
Trojice světlometů zaujme | Foto: Citroën

Před měsícem stál na stánku automobilky Citroën během ženevského autosalonu koncept nazvaný Technospace. Všichni zainteresovaní sice věděli, že je to vlastně hotová nová generace velkoprostorového vozu C4 Picasso, ale automobilka si zřejmě nechávala otevřená zadní vrátka. Co kdyby trojice světlometů na přídi vzbudila příliš mnoho negativních reakcí...

Asi nevzbudila, a tak je finální podoba odtajněna.

Vůz se objeví na francouzském trhu už v červnu, u nás někdy ve druhém pololetí letošního roku.

Přestože je automobil kratší, než ten, jehož éra právě končí, cestující mají uvnitř díky delšímu rozvoru, kratším převisům a větší šířce naleznout více místa. Narostla také kapacita zavazadlového prostoru.

Na karosérii zaujme bohaté prosklení
Na karosérii zaujme bohaté prosklení | Foto: Citroën

Výrazné je především zvětšení rozchodu předních kol (mezigeneračně o více než osm centimetrů). Pozoruhodný je také údaj o snížení hmotnosti (Citroën C4 Picasso 2013 je lehčí oproti předchůdci o 140 kilogramů).

Automobilka v tiskové zprávě hovoří o tom, že design vozu předznamenává novou etapu v dějinách značky s dvojicí šípů ve znaku.

Ven bude skvěle vidět

Naopak konstruktéři ponechali to, co oceňovali vlastníci minulé C4 Picasso, totiž velkou prosklenou plochu. Součet plochy oken dává dohromady 5,3 čtverečního metru.

Interiéru dominují centrálně umístěné displeje
Interiéru dominují centrálně umístěné displeje | Foto: Citroën

Palubní deska v nové generaci nabízí dva displeje umístěné v centrální části: sedmipalcový dotykový tablet a panoramatický dvanáctipalcový displej HD.

Sedmipalcový dotykový displej se 7 citlivými tlačítky umožňuje ovládat veškeré funkce vozu: dvouzónovou klimatizaci, navigaci, audio systém, telefon, podpůrné prvky řízení, webové služby...Dvanáctipalcový panoramatický displej HD pak umožňuje zobrazovat informace, které jsou důležité pro řízení, a řidič si je může kdykoliv nakonfigurovat podle přání. Podle vlastních potřeb si zvolí informace z navigace nebo informace týkající se podpůrných prvků řízení.

V autě je řada nových elektronických  systémů a asistentů.

Záď má umírněnější design než příď
Záď má umírněnější design než příď | Foto: Citroën

Například Vision 360° poskytuje díky obrazu ze čtyř kamer virtuální pohled na vůz z ptačí perspektivy. To je samozřejmě cenné při parkování a vyjíždění z těsných prostor. Parkování je také možné, díky systému park assist, provést zcela automaticky.

Ve výbavě může být i adaptivní tempomat, systém pro automatické přepínání dálkových světel, systém upozorňující na vozidla nacházející se v takzvaném mrtvém úhlu a systém e-touch, který v případě nehody automaticky přivolá záchranáře. 

Základním motorem pro vůz bude 1.6 e-HDi  (115 koní). Má spotřebu ve smíšeném režimu 4 l /100 km.

 

Právě se děje

Další zprávy