Motory 2,0 TDI, které koncern Volkswagen montuje i do vozů Škoda, Audi a Seat, dostanou omezovač chvění na vstřikovací vedení paliva. V ČR se to týká téměř osmi stovek aut Škoda a více než dvou tisíc vozů Volkswagen. Celosvětově ovšem 300 tisíc aut. Drtivá většina z toho jsou Volkswageny, ať již osobní nebo užitkové vozy, méně než deset procent dohromady připadá na Audi a Škodu a jen desítky z tohoto množství jsou Seaty.
Majitelé vozů dostanou dopis s výzvou k návštěvě servisů. Důvodem svolávací akce, o které jako první informoval server Autobild.de, jsou možné úniky nafty kvůli prasklinám na vstřikovacím potrubí.
V případě značky Škoda se akce týká 13 tisíc majitelů aut Škoda Octavia, Suberb a Yeti, v Česku jde o necelých osm set vozů.
Volkswagen při vyšetřování příčin zjištěných úniků, které obvykle majitel vozu s tímto motorem zjistí díky zápachu v motorovém prostoru, přišel na to, že jeden z dodavatelů trubek pro palivové vedení trubky z vnější strany brousil, čemuž nasvědčují rýhy na povrchu. Při provozu pak, zejména kvůli rezonančnímu chvění, které nastává během regenerace filtru pevných částic, může po delší době dojít k popraskání vstřikovacího vedení.
Jde o motory, které byly vyráběny v letech 2009 až 2012. V samotném Německu se problém týká 105 tisíc vozů automobilky Volkswagen, konkrétně jde o modely Eos, Golf, Jetta, Passat, Tiguan a T5.
Problematické vedení má 12 755 škodovek
Ostatních koncernových značek se záležitost také týká, ale v daleko menší míře. Například u modelů Audi jde o dvanáct tisíc kusů vozu A3 a u Seatu pouze o 183 vozidel.
Škodovek by do servisů mělo zamířit 12 755. Konkrétně jde o modely Octavia (roků výroby 2009 až 2011), Superb (2009 až 2011) a Yeti (z roku 2010).
"792 vozů z celkového svolávaného množství je provozováno v ČR. Jejich majitelé jsou informováni dopisem a pozváni do servisu. Oprava vozidla trvá cca 30 minut a je provedena bezplatně. Jedná se o preventivní opatření, vůz je možné nadále provozovat až do provedení opravy. Pouze při výskytu zápachu doporučujeme vůz odstavit a informovat autorizovaný servis," sdělil mluvčí automobilky Škoda-Auto Vítězslav Pelc.
Montuje se omezovač chvění
Servisní akce má trvat necelou hodinu a během ní technici namontují na potrubí omezovač chvění, čímž se sníží riziko prasklin během rezonancí. Podle sdělení Volkswagenu jde o čistě preventivní opatření, riziko požáru při tomto poškození nehrozí.
V České republice - podle prohlášení, které za Import Volkswagen Group poskytl serveru Auto.cz mluvčí Jan Klíma - je za značku Volkswagen osobní vozy a Volkswagen užitkové vozy v ČR svoláváno 2530 vozidel a tři vozy Audi. Seatu se svolávací akce netýká.
Majitele vozů obesílá dopisem Ministerstvo dopravy ČR, se kterým Volkswagen v této záležitosti spolupracuje.