Škoda, že už končí.. Test dosluhující Mazdy 6

Radek Pecák Radek Pecák
10. 11. 2012 6:00
Nástupce se objeví již příští rok, ale končící generace má stále co říci
Foto: Radek Pecák

Většina aut, která jsou na trhu, zažívá největší slávu, a tedy i zájem zákazníků zhruba do dvou let od své premiéry. Pak postupně prodejní čísla klesají, facelift sice nakrátko přitáhne pozornost, ale je už to taková labutí píseň.

Jsou samozřejmě i výjimky, mezi které patří například i domácí Škoda Octavia. Její aktuální generace se i ve svém osmém roce života prodává tak dobře, že následník by snad ani nebyl potřeba. Přitom design už určitě není z nejmodernějších.

Zadní část je řešena podobně elegantně jako celý zbytek vozu
Zadní část je řešena podobně elegantně jako celý zbytek vozu | Foto: Radek Pecák

Mazda 6 je ale poněkud jiný případ. Ten, kdo se na ni podívá nyní v roce 2012, určitě nebude mít pocit, že jde o auto z roku 2008 a že již byl představen její nástupce. Přitom zájem o ni moc není. Vloni se za prvních deset měsíců prodalo 187 exemplářů tohoto vozu, letos ve stejném období o sedm méně. V pořadí modelů střední třídy podle statistik SDA jí patří patnácté místo. Před ní je například i Renault Laguna, Subaru Legacy, Citroën C5 a Toyota Avensis. O Fordu Mondeo, či Volkswagenu Passat nemluvě.

Vnitřek trošku nudí

Zvnějšku auto stále působí svěže, nekomplikovaně a elegantně. Karosérie sedan, kterou jsme testovali, patří v Česku spíše k těm méně oblíbeným, Mazdě 6 ale sluší. Nenajdete na ní žádné zbytečné "barokní" zdobení, proporce jsou takové, jaké mají být.

Technické údaje:

  • Maximální rychlost: 195 km/hod
  • Zrychlení 0-100km/hod: 10,7 s
  • Maximální výkon: 129 k
  • Maximální točivý moment: 340 Nm 
  • Spotřeba: 5,2 litru na 100 kilometrů
  • Rozměry (d,š,v) v mm: 4755, 1795, 1440
  • Objem zavazadlového prostoru: 519 l

 

Na volant s množstvím tlačítek je třeba si zvyknout
Na volant s množstvím tlačítek je třeba si zvyknout | Foto: Radek Pecák

Tak, jak se designérům této japonské značky daří tvořit vnější tvary vozu, se jim bohužel ne úplně dobře vede v interiéru. Ne, vnitřek není ošklivý, jen je nudný. Chybí nápad, oživení, něco, co by člověka přivádělo k tomu, že tam bude usedat rád.

Naštěstí ale Mazda 6 také dobře jezdí. S dieselovým motorem 2,2, který je jediný v nabídce a v nejnižším výkonovém naladění (129 koní) to není žádný rychlík. Jenže sofistikovaný podvozek a značný točivý moment motoru, kdy 340 Nm je k dispozici již v 1800 otáčkách za minutu (zde se potvrzuje staré známé objem ničím nenahradíš), dělají z Mazdy 6 skvělý nástroj pro pohodlné cestování na dlouhých trasách. Řízení má přirozenou odezvu, žádnou výhradu nelze mít ani k brzdám a manuálnímu řazení. 

Nuda a archaický displej
Nuda a archaický displej | Foto: Radek Pecák

Sedadla jsou velkoryse dimenzovaná , ani příliš měkká, ani tvrdá, ovládací prvky správně rozmístěné. Červeně svítící displej palubního počítače uprostřed působí sice dosti archaicky, ale to lze, společně s černočerným nudným designem přejít mávnutím ruky.

Výbava nadchne

Chvíli asi bude trvat, než si nováček za volantem Mazdy 6 zvykne na přehršel tlačítek, které se právě na tomto základním ovládacím zařízení každého vozu nacházejí.

Motor má značný točivý moment
Motor má značný točivý moment | Foto: Radek Pecák

Mazdu 6 musíme ovšem chválit za výbavu, jak komfortní tak bezpečnostní. Námi testovaná TE Plus, což je prostřední z pěti možných, obsahuje šest airbagů, všemožné další funkce spojené s elektronickým stabilizačním systémem ESC, dále pak systém sledování nechtěného vyjetí z jízdního pruhu a upozornění na vozy v mrtvém úhlu i bixenonové adaptivní světlomety AFS.

K pohodlí při jízdě přispívá tempomat, rádio s reprosoustavou BOSE a s měničem na 6 CD, středové opěrky vpředu i vzadu, bederní opěrka na sedačce řidiče, otevírání palivové nádrže z místa řidiče, vyhřívání předních sedadel, Bluetooth hands free sada, systém monitorování tlaku v pneumatikách a tak dále.

A to nejlepší nakonec. Mazda na model 6 poskytuje poměrně zásadní slevy. Konkrétně 150 000 Kč a tento námi testovaný vůz si lze koupit již za 564 900 Kč. Stejně vybavený hatchback je o patnáct tisíc korun dražší. 

 

Právě se děje

Další zprávy