Praha - I když ve Škodovce tuší, že je čeká hodně práce, přesto se většina jejích pracovníků musí na letošní podzim těšit. Vždyť po poměrně dlouhé době představí zase nové auto. Poslední skutečnou novinkou byl před dvěma lety Yeti.
Nedá se rozhodně říci, že by mezitím ve Škodovce spali. Představili například kompletní řadu Greenline, Fabii RS, koncept elektrické octavie, designový koncept Vision D, designové řady Fabia Monte Carlo a naposledy Superb Laurin&KLement. Přesto ale čekání na skutečné nové auto bylo poměrně dlouhé.
Až poprvé v pátek na autosalonu v Brně oficiálně zaznělo: "Na autosalonu ve Frankfurtu se představí nová Škoda z řady malých městských aut New Small Family. Česká republika se stane první zemí, kde se tento vůz na podzim začne prodávat," informoval šéf prodejů pro oblast střední a východní Evropy Jan Hurt.
Škoda vše do září utají
Až do září ovšem s velkou pravděpodobností nikdo z nepovolaných vůz neuvidí, dokonce ani jeho jméno známo nebude. "Odtajněno bude na autosalonu ve Frankfurtu," sdělil Jan Hurt.
Ještě předtím než se auto ocitne na trhu, budou se s ním moci pár týdnů po frankfurtské premiéře svézt novináři, takže ještě před zahájením prodejů veřejnost získá informace, zda se čekání na novinku vyplatilo.
A aby toho nebylo málo, měla by se na podzim vydat na silnice testovací flotila elektromobilů postavených na základě současné generace octavie.
Od roku 2012 dvě novinky ročně
Termíny příchodu dalších modelů, jejich jména a dokonce i samotnou existenci jejich vývoje Škoda tají. Z různých zdrojů ale prosakují informace, že rok 2012 bude tím, kdy se objeví první globální auto Škody, tedy středně velký vůz určený jak pro evropské, tak i čínské, indické a ruské zákazníky. Všude tam by se měl i vyrábět. Velmi reálný je příchod třetí generace nejúspěšnějšího škodováckého vozu všech dob - octavie.
O dalších novinkách je informací ještě méně. Nicméně k dosažení cíle prodávat za sedm let dvakrát tolik aut, co vloni, potřebuje Škoda ještě další nové modely.
Je nabíledni, že pokud se Škoda chce prezentovat jako rodinná značka, musí mít ve své nabídce vůz pro rodiny, které mají více než tři děti. Z toho logicky plyne, že připravuje velké MPV, o němž se mluvilo již někdy před pěti lety a krize projekt utlumila.
Musí být i auto pro větší rodiny
Po úspěchu sportovně užitkového vozu Yeti, kdy si zákazníci ověřili, že Škoda dokáže udělat skutečně schopného zástupce lehce terénního vozu se ozývají sílící hlasy volající po dalším voze této kategorie. A protože v Číně teprve SUV přicházejí do módy, a protože je pro Škodovku Čína největším trhem a Yeti, který se tu začne vyrábět a prodávat za dva roky, je pro Číňany i přes avizované prodloužení o šest centimetrů příliš malý, dá se očekávat větší SUV.
Mezitím vším musí logicky přijít facelifty superbu a vozu Yeti a nové generace fabie a roomsteru.