Nová Škoda Superb SportLine dostupná v obou karosářských verzích Liftback i Combi se dá již nyní objednávat, u prodejců by se měla objevit koncem srpna. Jde o nejdražší provedení vlajkové lodi automobilky. Cena o šest tisíc přesahuje luxusní variantu Laurin&Klement.
Porovnání nové Škody Superb SportLine s konkurenty
Škodu Superb Sportline 1.8 TSI jsme porovnali s dalšími pětidveřovými manažerskými vozy Fordem Mondeo a Opelem Insignia - podívejte se zde. Superb Combi Sportline 2.0 TDI/140 kW s pohonem všech kol jsme porovnali s Mazdou 6 Wagon a VW Passat Variant zde.
Superb SportLine se od ostatních výbavových stupňů liší zejména exteriérovými doplňky v lesklé černé barvě. Sportovní podvozek přibližuje manažerský koráb o 15 mm k zemi. Řidič a spolujezdec sedí ve sportovních sedadlech s čalouněním v kombinaci alcantara (semiš) a kůže. Stabilizační systém ESC má speciální sportovní mód stejně jako palubní počítač. Za zmínku stojí i kryty pedálů z ušlechtilé oceli nebo černý strop.
Škoda Superb SportLine se nabízí pouze s objemnějšími a výkonnějšími pohonnými jednotkami. Nejlevněji ji lze pořídit s benzinovým turbomotorem 1.8 TSI za 858 900 korun.
K dispozici jsou i silnější dvoulitrové motory s výkony 162 a 206 kW, přičemž ten výkonnější se pojí výhradně s pohonem všech kol. Ve verzi kombi jde o nejdražší možnou variantu Superbu vůbec. Přijde na 1 133 900 korun, další desítky tisíc se dají utratit za příplatkovou výbavu.
Nejslabším naftovým motorem pro Superb SportLine je 2.0 TDI/110 kW, model se nabízí i v silnější verzi 140 kW, a to jak s pohonem přední nápravy, tak všech kol.
Proti luxusní výbavě Laurin&Klement má Superb SportLine ve standardu kromě již zmíněných prvků i skla zatmavená v zadní části vozu nebo vyhřívané přední sklo. Naopak mu chybí například navigace, parkovací asistent nebo adaptivní tempomat, což jsou prvky dostupné pouze za příplatek.