Na výkon 279 koňských sil (205 kW) je naladěn motor nového závodního náčiní továrního týmu Škoda Motorsport - Fabie R5. Na tuto hodnotu se dostane po dosažení hranice 4750 otáček.
S prvním exemplářem tohoto automobilu bude startovat o víkendu pilot Jan Kopecký a představí se divákům na tratích rychlostních zkoušek Rallye Šumava.
Auto vznikalo zhruba rok a půl a na jeho vývoji kromě Kopeckého pracoval také Belgičan Freddy Loix, Rakušan Raimund Baumschlager a další tovární jezdec Esapekka Lappi z Finska. Karosérie automobilu je odvozena od současného modelu Fabia třetí generace, byla však upravena pro použití pohonu všech kol.
Na délku automobil měří 3994 milimetrů, jeho šířka činí 1820 milimetrů. Maximální točivý moment (je dosahován při otáčkách 4750 za minutu) je na kola přenášen prostřednictvím pětistupňové sekvenční převodovky.
O zpomalení se postarají mohutné brzdové kotouče. Pro použití na asfaltových soutěžích mají průměr 355 milimetrů, na šotolině budou třísetmilimetrové. Asfaltové podniky auto absolvuje na kolech o velikosti 18 palců, na šotolině budou patnáctipalcové.
Hmotnost vozu musí v souladu s předpisy dosahovat minimálně stanovených 1230 kilogramů.
Objem nádrže činí 82,5 litru a při závodním tempu (spotřeba je 0,6 litru na každý kilometr) postačí na ujetí zhruba 120 kilometrů.
Škoda vůz v letošním roce nasadí do tuzemského šampionátu, dále bude startovat v asijsko-pacifickém šampionátu a rovněž na některých soutěžích mistrovství světa v rámci kategorie WRC-2.