Škoda v Ženevě předvede unikátní hybrid. Kombinuje plyn, benzin a elektřinu

Jan Markovič Jan Markovič
28. 2. 2018 9:51
Studie Škoda Vision X se jako první hybrid v historii značky představí příští týden na autosalonu v Ženevě. Crossover bude pohánět benzinový motor 1.5 TSI G-Tec, který spaluje také CNG, tedy stlačený zemní plyn. K tomu se ještě přidá elektromotor. Crossover proto slibuje velmi nízké emise.
Škoda zatím zveřejnila jediný snímek konceptu Vision X. Auto odhalí v Ženevě.
Škoda zatím zveřejnila jediný snímek konceptu Vision X. Auto odhalí v Ženevě. | Foto: Škoda Auto

První hybrid v historii značky, první vůz s pohonem všech kol bez využití kardanové hřídele. To je koncept Škoda Vision X, který se za necelý týden představí na autosalonu v Ženevě. Škoda na něm ukáže nejen design budoucího crossoveru, tedy vozu kombinujícího kategorie SUV a běžných hatchbacků, ale i unikátně řešený hybridní systém.

Schéma hybridního systému Škody Vision X
Schéma hybridního systému Škody Vision X | Foto: Škoda Auto

Auto pod kapotu dostalo systém složený ze spalovacího motoru a elektromotoru, přičemž jednotka 1.5 TSI G-Tec je schopná konzumovat také stlačený zemní plyn. Disponuje výkonem 96 kW, tedy 130 koní a maximálním točivým momentem 250 Nm. Nádrže na CNG jsou umístěné pod zadními sedadly a za zadní nápravou. Spalovací motor pohání pouze přední kola.

Elektromotor se naopak stará o pohon zadních kol, dohromady půjde tedy o takzvané paralelní 4×4, které se spustí jen v případě potřeby - kvůli akceleraci nebo trakci. Díky tomu není nutné propojovat zadní a přední nápravu hřídelem, což šetří na hmotnosti a tím i na spotřebě.

Čistě na elektrický pohon vydrží auto jet zhruba dva kilometry. Energii elektromotor čerpá ze 48voltového ion-lithiového bateriového palubního systému. Díky rekuperaci se baterie za jízdy dobíjejí.

Škoda Vision X by měla podle informací automobilky ujet na jedno natankování až 650 kilometrů. Z nuly na 100 km/h zrychlí za 9,3 sekundy a maximálně jede až 200 km/h. Slibuje velmi nízké emise, konkrétně 89 g CO2 na kilometr.

Mladá Boleslav zatím zveřejnila jediný snímek novinky, který odhaluje design přídě. Jak bude budoucí sériový crossover vypadat, tedy naznačí až přímo na ženevském výstavišti. Použitý hybridní systém by se také mohl objevit v sériové podobě. Pokud se tak stane, rozšíří se zřejmě i do dalších vozů koncernu Volkswagen.

 

Právě se děje

Další zprávy