Škoda stáhla z českého trhu všechny eko verze nových aut. Skončil i Superb GreenLine

Ondřej Běhal
22. 8. 2016 14:08
Škoda přestala na českém trhu oficiálně nabízet ekonomickou a ekologickou řadu GreenLine. Superby GreenLine a Octavie GreenLine bude vyrábět pouze individuálně pro velkoodběratele. Nově upřednostňuje auta na zemní plyn CNG a chystá plug-in hybridy, tedy vozy, které částečně jezdí na elektřinu.
Škoda Superb Combi GreenLine.
Škoda Superb Combi GreenLine. | Foto: Ondřej Běhal

Vozy ekologické série GreenLine zcela zmizely z nabídky Škody Auto na českém trhu. Jako poslední z nich vypadly Superb GreenLine a Superb Combi GreenLine, tedy auta s naftovým motorem 1.6 TDI a dalšími změnami přispívajícími ke snížení spotřeby - například sníženým podvozkem. Původně měl přitom provedení GreenLine téměř každý model značky Škoda - Fabia, Roomster, Rapid, Yeti i Octavia.

Podle mluvčího Škody Auto pro český trh Vítězslava Pelce stojí za koncem modelů GreenLine dlouhodobé směřování automobilky k alternativním palivům. "Zákazníkům, kteří upřednostňují ekonomický a ekologický provoz, Škoda nabízí modely G-TEC s pohonem na stlačený zemní plyn (CNG)," tvrdí Pelc.

Ekologická budoucnost Škody spočívá v plug-in hybridech, tedy autech, která kombinují klasický spalovací motor a elektromotor. Elektrickou energii si přitom nejen vyrábějí takzvanou rekuperací, tedy přeměnou z kinetické energie při brzdění, ale jejich baterie se dají dobíjet i z běžné sítě jako elektromobily.

"Značka Škoda aktuálně připravuje model Superb s plug-in hybridním pohonným ústrojím, hybridní technologie bude rovněž v budoucnu nedílnou součástí SUV-ofenzivy," prozradil Vítězslav Pelc.

Modely GreenLine sice zmizely z oficiálních zákaznických ceníků, ale velkoodběratelé si mohou jejich výrobu vyžádat. "Superb GreenLine, ale i Octavii GreenLine je možné vyrobit individuálně," potvrdil Pelc.

Škoda Superb GreenLine
Škoda Superb GreenLine | Foto: Škoda Auto

Škoda Superb GreenLine se chlubila spotřebou 3,7 l nafty na každých 100 km, tedy o tři deci nižší než běžný model s motorem 1.6 TDI bez speciálních ekologických opatření. Ten zůstává i nadále v nabídce. Nejnižší spotřebou ze všech aut střední třídy se nyní chlubí Renault Talisman 1.5 dCi, u něhož výrobce uvádí spotřebu 3,6 l na 100 km. Porovnávat auta různých velikostí, typů karoserií a motorů podle spotřeby i dalších parametrů můžete zde.

Škoda není jediná, která z tuzemského trhu stáhla speciální ekoverze. O prázdninách ke stejnému kroku sáhl například Ford, který už nenabízí Mondeo Econetic. Z ceníku Volkswagenu Golf se vytratila varianta BlueMotion. O speciální ekonomické a ekologické verze mezi českými zákazníky není zájem. Řada opatření, kterými se dříve ekoverze odlišovaly, se navíc stala standardní výbavou celých modelových řad. Jde například o stop-start systém automaticky vypínající motor po zastavení nebo o pneumatiky s nízkým valivým odporem.

 

Právě se děje

Další zprávy