Praha - Poprvé ve své historii představí mladoboleslavská Škoda Auto hatchback v segmentu nižší střední třídy. Stane se jím druhá karosářská varianta modelu Rapid, kterou vedení automobilky pojmenovalo Škoda Rapid Spaceback.
Škoda chce zákazníky k tomuto modelu přivábit mimo jiné nabídkou prostoru pro cestující, zaujmout má také netypicky velká (na tuto kategorii vozu) prosklená plocha v zadní části karosérie.
Novinka se poprvé oficiálně představí na zářijovém autosalonu ve Frankfurtu. Cena vozu zatím není známa, ale neměla by se příliš lišit od varianty liftback.
Až po prostřední sloupek střechy je vůz shodný s rapidem liftback. Oproti němu ale získají cestující vyšších postav na zadních sedadlech podstatně více místa pro své hlavy. Automobilka naměřila nad zadním sedadlem výšku po střechu 980 milimetrů. Rozvor zůstal 260 centimetrů, takže i pro kolena zůstane dost místa.
Oproti liftbacku ale bude mít rapid menší zavazadlový prostor. Oficiálních 415 litrů je na Škodu až netypicky malá hodnota.
Novinkou ve výbavě se stane pevná panoramatická střecha. Její tónované sklo pokrývá celou střechu a umožňuje cestujícím nerušený výhled na oblohu. Panoramatická střecha plynule přechází v prodloužené okno zadních dveří, kde tónované sklo končí asi o deset centimetrů níže než u běžného provedení.
Rapid Spaceback nabídne svým uživatelům stejné "chytré" prvky jako klasický rapid - včetně škrabky na led, koše na odpadky, držáku pro reflexní vestu pod sedadlem řidiče a krytu zavazadlového prostoru, který lze zasunout za opěradlo zadních sedadel.
Ve výbavě vozu bude šest airbagů, asistent pro rozjezd do kopce, stabilizační systém a dále například kontrola tlaku v pneumatikách či mlhovky.
Pod kapotou má pracovat některý ze šesti nabízených motorů s výkony od 55 do 90 kW.
Spolu s modelem Spaceback se do nabídky řady Rapid dostává nový motor 1,6 TDI/66 kW. Ve variantě GreenLine dosahuje Rapid Spaceback s tímto motorem spotřeby 3,8 litrů na 100 kilometrů, což představuje hodnotu emisí CO2 99 g/km.