Škoda představila facelift modelu Rapid. Jedná se o verzi pro indický trh, evropská bude až na jaře

Jiří Kaloč
18. 11. 2016 10:43
Třetí nejprodávanější modelová řada mladoboleslavské automobilky je v sériové výrobě delší dobu než Octavia, přesto se inovace v polovině výrobního cyklu dočká později. Zatímco Octavia s rozdělenými předními světly byla představena před dvěma týdny, facelift Rapidu se ukáže až na jaře. To ale neplatí pro model Rapid vyráběný pro indický trh, který byl ve své inovované podobě představen před několika dny.
Foto: Aktuálně.cz

I když se automobil na fotkách jmenuje Rapid, se stejnojmenným vozidlem, které jezdí po evropských silnicích, má společné opravdu jen to jméno. Podobně jako evropský Rapid se i ten indický vyrábí od roku 2011, ale konstrukčně vychází z Volkswagenu Polo předchozí generace s karoserií sedan, který se na indickém trhu pro změnu jmenuje Vento.

Škoda Rapid pro indický trh je vlastně upravený Volkswagen Polo sedan s přídí Fabie třetí generace
Škoda Rapid pro indický trh je vlastně upravený Volkswagen Polo sedan s přídí Fabie třetí generace | Foto: Aktuálně.cz

Rapid se odlišuje hlavně celou přední částí, která pochází z modelu Fabia. Od roku 2011 do letoška to byla Fabia druhé generace, nyní automobil dostal příď ze třetí generace s diodami pro denní svícení a maskou, která je shodná pro všechny současné modely mladoboleslavské automobilky.

Jiný je pochopitelně také interiér, který pochází rovněž z volkswagenu, a nejen proto, že má volant vpravo. Odlišný je celý tvar palubní desky, která nyní dostala ve vyšších výbavách novou dotykovou obrazovku s navigací, bezdrátovým připojením přes rozhraní bluetooth a parkovací kamerou.

Zadní partie se neshodují s žádným modelem mladoboleslavské automobilky
Zadní partie se neshodují s žádným modelem mladoboleslavské automobilky | Foto: Aktuálně.cz

Pod přední kapotou rozhodně nenajdete přeplňované čtyřválce 1,2 litru, indický Rapid pohání klasický benzinový čtyřválec bez turbodmychadla o objemu 1,6 litru a výkonu 77 kW, popřípadě turbodiesel 1.5 TDI o výkonu 81 kW, který je možné kombinovat s manuální pětistupňovou převodovkou nebo dvouspojkovým automatem DSG.

Úplně jiný je také podvozek, kvůli specifickým podmínkám provozu je světlá výška 168 mm. Mimochodem automobil měří na délku 4386 mm, na šířku 1699 mm a je vysoký 1466 mm, oproti Rapidu je tedy užší, vyšší a kratší. Na rozměry evropského Rapidu se podívejte zde.

V základní konfiguraci stojí indický Rapid v přepočtu 235 tisíc korun, hlavními konkurenty na tamním trhu jsou mu modely Honda City, Hyundai Verna (u nás dříve Accent) nebo Maruti Ciaz (známé kompaktní SUV SX4 s karoserií sedan).

Také palubní deska má u indické verze úplně jiný tvar, volant je samozřejmě vpravo
Také palubní deska má u indické verze úplně jiný tvar, volant je samozřejmě vpravo | Foto: Aktuálně.cz

Mladoboleslavská automobilka nemá v Indii ani jedno procento trhu, neboť je zde vnímána jako prémiová značka. S modely Superb, Octavia, Rapid a Yeti se v druhé nejlidnatější zemi světa prodává v současnosti okolo tisícovky automobilů se značkou Škoda za měsíc.

Lídrem indického trhu je domácí automobilka Maruti, která mimochodem patří japonské Suzuki, s bezmála padesátiprocentním podílem, druhý je Hyundai a třetí další značka Mahindra. Evropské značky Volkswagen, Fiat nebo Mercedes-Benz najdete až ve druhé desítce. Ročně se v Indii prodá přes 2,5 milionu osobních automobilů.

 

Právě se děje

Další zprávy