Jak velký skok udělala nová Škoda Octavia? Detailně jsme ji porovnali s předchůdcem

Jan Matoušek Jan Matoušek
15. 11. 2019 6:02
Nejlepší Octavia všech dob. Přesně tak označuje čtvrtou generaci stěžejního modelu Škoda její šéf Bernhard Maier. A při pohledu na zcela jiný design exteriéru i interiéru nebo možnosti konektivity a asistenčních systémů se vlastně tomuto prohlášení ani nelze divit. Přesto jsme novinku, alespoň na papíře, postavili bok po boku s dosluhujícím předchůdcem. Jak moc vyniknou změny nové generace?
Foto: Škoda Auto

Bezpečnostní pomocníci

Pokud jde o asistenční systémy, měla už končící Octavia poměrně širokou nabídku. Hlídání mrtvého úhlu, udržování jízdního pruhu, čtení dopravních značek či adaptivní tempomat. Novinka jde nicméně ještě o trochu dál.

Poprvé se například ve vozech Škoda objeví pomocník pro vyhýbání, který dokáže zásahy do řízení v případě hrozící srážky kontrolovaně vybočit z jízdního směru a objet tak třeba chodce nebo cyklistu. Pomocník při odbočování zase při zahýbání na křižovatce upozorní řidiče na protijedoucí vozidla a případně dokáže sám zastavit. Octavia umí také upozornit na blížící se auta či cyklisty při vystupování nebo na komplikace v dopravě v blízkosti vozu.

Úpravami prošel, mimo další asistenty, třeba již zmíněný adaptivní tempomat, který funguje do 210 km/h (doposud do 160 km/h) a v kombinaci s automatem umí sám vůz zastavit a při stání kratším než tři vteřiny jej zase rozjet. Zároveň je novinkou prediktivní funkce adaptivního tempomatu, ten tak dokáže podle dat z navigace upravit rychlost vozu před zatáčkou nebo dle rychlostního omezení. Systém udržování v pruhu rozpozná nově i práci na silnici.

 

Právě se děje

Další zprávy