Škoda Karoq
Nejvíce změn je možné zaznamenat u kompaktního SUV Karoq. To, podobně jako další sourozenci, dostalo motory z rodiny Evo. To znamená, že základní benzinový litrový tříválec TSI má nově 81 kW namísto předchozích 85 kW. Mechanická šestistupňová převodovka mu zůstala, na papíře má ale upravený motor o kousek vyšší emise - dříve to bylo 116 až 123 g CO2/km, nově je to 119 až 124 g CO2/km. Spotřeba z rozmezí 5,1 až 5,4 l / 100 km stoupla na 5,2 až 5,4 l / 100 km. Ceny se však oproti starší jednotce nezměnily, Karoq tak startuje na 515 900 korunách.
Úprav se dočkala i patnáctistovka TSI, dostupná ve spojení s manuální nebo dvouspojkovou automatickou převodovkou. Výkon 110 kW zůstal zachován, nově má ale jednotka papírově o gram nižší emise oxidu uhličitého. Ceny se opět nikterak nezměnily. Z nabídky naopak vypadl vrcholný dvoulitr TSI o výkonu 140 kW v kombinaci s automatickou převodovkou a pohonem všech kol.
V paletě naftových motorů už nefiguruje 1.6 TDI s 85 kW, její místo zaujal stejně silný dvoulitr. Ten má opět na výběr manuální nebo dvouspojkovou automatickou převodovku DSG, přičemž právě s automatem je motor nově výrazně úspornější. Podle udávaných dat spotřebuje 4,3 až 4,5 l / 100 km (dříve až o tři deci více) a vypustí 109 až 111 g CO2 (dříve 121 až 124 gramů). Ceny se oproti šestnáctistovce nezměnily. Úspornější je i 110kW dvoulitr s pohonem všech kol a automatem DSG - dříve si nárokoval 4,9 až 5,2 l / 100 km, teď je to 4,7 až 4,9 l / 100 km. Mírně klesly rovněž vypouštěné emise CO2.
Poslední změnou je absence nejsilnějšího dvoulitrového turbodieselu o výkonu 140 kW s automatem DSG a pohonem všech kol. Ten spolu se 140kW benzinovým motorem není ani v ceníku, ani v konfigurátoru. Znamená to, že z nabídky vypadly dvě varianty s nejvyššími průměrnými emisemi, zároveň se počet variant s pohonem obou náprav zredukoval na jedinou. Karoq je přitom pátou nejoblíbenější čtyřkolkou v Česku, jakkoliv podíl verzí s pohonem všech kol u něj činí jen lehce přes 16 procent ze všech prodaných kusů.