Škoda upravuje nabídku: Naftě v kompaktech zvoní hrana, nové motory jsou úspornější

Jan Matoušek Jan Matoušek
24. 11. 2020 6:02
Na konci června letošního roku Škoda avizovala, že napříč modelovou řadou se objeví některé zmodernizované motory. Ty se před několika týdny skutečně dostaly do ceníku většiny automobilů s okřídleným šípem, proto jsme se na změny v nabídce podívali důkladněji. Co všechno se tedy změnilo, najdete v následujícím přehledu.
Foto: Škoda Auto

Škoda Karoq

Nejvíce změn je možné zaznamenat u kompaktního SUV Karoq. To, podobně jako další sourozenci, dostalo motory z rodiny Evo. To znamená, že základní benzinový litrový tříválec TSI má nově 81 kW namísto předchozích 85 kW. Mechanická šestistupňová převodovka mu zůstala, na papíře má ale upravený motor o kousek vyšší emise - dříve to bylo 116 až 123 g CO2/km, nově je to 119 až 124 g CO2/km. Spotřeba z rozmezí 5,1 až 5,4 l / 100 km stoupla na 5,2 až 5,4 l / 100 km. Ceny se však oproti starší jednotce nezměnily, Karoq tak startuje na 515 900 korunách.

Úprav se dočkala i patnáctistovka TSI, dostupná ve spojení s manuální nebo dvouspojkovou automatickou převodovkou. Výkon 110 kW zůstal zachován, nově má ale jednotka papírově o gram nižší emise oxidu uhličitého. Ceny se opět nikterak nezměnily. Z nabídky naopak vypadl vrcholný dvoulitr TSI o výkonu 140 kW v kombinaci s automatickou převodovkou a pohonem všech kol.

V paletě naftových motorů už nefiguruje 1.6 TDI s 85 kW, její místo zaujal stejně silný dvoulitr. Ten má opět na výběr manuální nebo dvouspojkovou automatickou převodovku DSG, přičemž právě s automatem je motor nově výrazně úspornější. Podle udávaných dat spotřebuje 4,3 až 4,5 l / 100 km (dříve až o tři deci více) a vypustí 109 až 111 g CO2 (dříve 121 až 124 gramů). Ceny se oproti šestnáctistovce nezměnily. Úspornější je i 110kW dvoulitr s pohonem všech kol a automatem DSG - dříve si nárokoval 4,9 až 5,2 l / 100 km, teď je to 4,7 až 4,9 l / 100 km. Mírně klesly rovněž vypouštěné emise CO2.

Poslední změnou je absence nejsilnějšího dvoulitrového turbodieselu o výkonu 140 kW s automatem DSG a pohonem všech kol. Ten spolu se 140kW benzinovým motorem není ani v ceníku, ani v konfigurátoru. Znamená to, že z nabídky vypadly dvě varianty s nejvyššími průměrnými emisemi, zároveň se počet variant s pohonem obou náprav zredukoval na jedinou. Karoq je přitom pátou nejoblíbenější čtyřkolkou v Česku, jakkoliv podíl verzí s pohonem všech kol u něj činí jen lehce přes 16 procent ze všech prodaných kusů.

 

Právě se děje

Další zprávy