Tování tým Škoda Motorsport již začíná řešit, jaký vůz, a s jakým motorem nahradí v příštích dvou letech superúspěšnou Škodu Fabii S 2000. Auto, které mimo jiné třikrát za sebou zvítězilo v šampionátu IRC jak v kategorii značek, tak i jezdců, totiž bude muset být po příchodu fabie třetí generace nahrazeno jiným.
"Do současnosti jsme už jen soukromníkům prodali přes padesát kusů Fabie S 2000, celkem jich bylo vyrobeno kolem sedmdesáti," uvedl během víkendové akce Den se Škodou Motorsport v Mladé Boleslavi mluvčí týmu Karel Pokorný.
Přiznal také, že Škoda již abslovovala první testy s turbomotorem. Pod kapotou fabie je totiž stále atmosférický dvoulitrový čtyřválcový motor a s přeplňováním v závodním autě zatím Škoda má jen málo zkušeností.
Budoucnost je otevřená
"Zatím ale ještě zdaleka nepadlo rozhodnutí, s jakým autem a v jaké kategorii budeme tovární jezdce nasazovat," dodal.
Nevyloučil tak různé spekulace, které se objevily například po představení designové studie Škoda Citigo Rally i některých dalších.
Tování jezdec Jan Kopecký letos s Fabií S2000 soutěží v Mistrovství Evropy. Ta nahradila zrušený šampionát IRC. O tomto víkendu se také český pilot postaví na start Rallye Hustopeče, která je součástí tuzemského šampionátu. Další tovární jezdec Esapekka Lappi se kromě několika závodů mistrovství světa v další nové kategorii WRC-2 (náhrada za SWRC) bude účastnit i asijského šampionátu.