Autosalon dealerství Klokočka v pražských Řepích je 1000. v řadě, u kterého byla dokončena modernizace v souladu s novou designovou tváří. Autosalon se slavnostně otevírá právě dnes.
"V České republice probíhá tato velká akce v podstatě bez problémů a drtivá většina prodejních i servisních míst bude přebudována v plánovaném termínu, tedy do konce letošního roku," uvedl u příležitosti představení nového autosalonu vedoucí prodejní organizace Škoda Auto Česká republika Luboš Vlček. Z celkového počtu 195 míst, kde zákazníci naleznou jak prodejnu nových vozů Škoda, tak i servis, bude mít "starou" tvář i po Novém roce jen přibližně pět až deset procent z nich, tvrdí Vlček.
Podle něho již někteří dealeři sami avizovali, že skončí, protože například nemají nástupce pro budoucí vedení firmy nebo se jim v tomto byznysu příliš nedaří. Podle Vlčka to pro prodejní čísla Škody nebude znamenat žádný problém. "Ještě na počátku loňského roku byl počet prodejních míst Škoda 237, nyní jich je 195 a časem se počet ještě o něco zmenší. Přesto počty prodaných nových vozů Škoda stále rostou a letos dosáhnou na absolutní rekord," argumentuje Vlček.
Přesto jsou stále v České republice zhruba patnáct týdnů před koncem roku dokonce i velmi významné autosalony ve stavu, v jakém byly vybudovány zhruba před patnácti lety. Jeden z nich se například nalézá i na mimořádně frekventovaném místě ve Vrchlického ulici na Smíchově, kde ho provozuje oficiální dovozce Volkswagenů, Seatů i Audi do Česka - společnost Porsche Inter Auto. "S přeměnou samozřejmě počítáme. Tento autosalon ale přijde na řadu jako jeden z posledních naší firmy, nicméně začneme během čtvrtého čtvrtletí a do konce roku by mělo být hotovo," informovala mluvčí Irena Bandová.
Ještě na začátku léta si lidé chodili kupovat Škodovky do staré budovy i u vůbec největšího dealera značky u nás, který sídlí na pražském Jarově. Tam se však nyní již staví.
Do přeměny dealerství musí jejich majitelé, podle vedoucího mezinárodní prodejní sítě Škoda Auto Jana Steyrera investovat minimálně 2,7 milionu korun. Poté bude mít jejich showroom novou šedivou fasádu, nová loga, zelený portál a prodejní plochu o rozloze minimálně 200 čtverečních metrů, s jasně stanovenými a vymezenými zónami pro vystavování a prodej vozů, příslušenství a dalších služeb. Partnery automobilky, kteří provozují pouze servis (je jich v Česku přibližně čtyřicet) přijde změna na přibližně poloviční sumu.
O trochu pomaleji než v Česku se nové autosalony přebudovávají v jiných evropských zemích, kde platí stejný termín jako u nás. Dohromady ( i s Českou republikou je jich tu v současné době přes 2000 a každý rok několik desítek dalších přibývá).
"Nyní otevíráme každý týden desítky nových dealerství," je nadále optimistický Jan Steyer. V další fázi přijdou na řadu vzdálenější země. "Tam by měla akce skončit nejspíše v roce 2017, uvádí Steyer. Jen v Číně je přitom nyní už více než 400 prodejních míst. Celosvětově má Škoda včetně Evropy přibližně 2800 míst, kde zákazníkům nabízí kompletní služby související s jejími výrobky.