Mladá Boleslav - Novým šéfem prodejní organizace Škoda Auto v České republice bude od ledna roku 2014 Luboš Vlček.
Sedmačtyřicetiletý manažer přichází z Číny, kde od května 2012 působil ve společnosti Volkswagen Group China na pozici výkonného ředitele odpovědného za fleetové prodeje, prodeje ojetých vozů a poprodejní aktivity celé skupiny Volkswagen. Předtím pět let zodpovídal za prodeje škodovek v zemích Beneluxu.
Škoda si od Vlčka slibuje přinejmenším udržení současného podílu na trhu v České republice, který stále dosahuje 30 procent. Podle ní má k tomu nový šéf dobré předpoklady: "Luboš Vlček má mnohaleté zkušenosti v mezinárodním automobilovém byznysu. Do společnosti Škoda Auto nastoupil v roce 1992," připomíná mluvčí Škody Auto Jozef Baláž. Celou dobu Vlček působil v oblasti prodeje.
Prodeje škodovek v tuzemské dealerské síti řídil od října dočasně Jaroslav Hercog, jehož hlavní odpovědností jsou prodeje v Dánsku, Finsku a Velké Británii.
Před ním - od roku 2011 - zastával tento post Petr Pečenka, který byl k prvnímu říjnu z funkce odvolán. Důvod Škoda dodnes neuvedla. Spolu s ním skončili i další představitelé prodejní organizace Škoda ČR.