Díky Fabii Combi Škoda zůstane v segmentu, který ostatní výrobci opustili, když své malé kombíky nahradili nejrůznějšími SUV a crossovery. Do věčných lovišť se již odebrali poslední matadoři v podobě Renaultu Clio Grandtour a Dacie Logan MCV. Podle Schäfera má Škoda v tomto dnes spíše okrajovém segmentu takový podíl, že by nedávalo smysl ho opouštět.
Hned příští rok, kdy se na trhu objeví nová generace Fabie, se ale zároveň nedočkáme nového kombíku. "Aktuální model budeme vyrábět do konce roku 2022, v roce 2023 ho pak v naší nabídce nahradí nástupce," řekl Thomas Schäfer v rozhovoru pro německý motoristický magazín Auto Motor und Sport.
Podle našich zdrojů z automobilky je důvodem to, že vývoj nové generace Fabie Combi byl sice zahájen, ale následně zastaven. Ve firmě tak teď budou muset dohnat ztracený čas a to uvedení nového kombi opozdí.
Podle Schäfera také Škoda v budoucnu bude nabízet malé auto velikosti Citigo, které bude nadále poháněno spalovacím motorem. "Ano, to potřebujeme. Na světě existují oblasti, kde bude elektromobilita hrát významnější roli až v delším časovém horizontu. Jedná se například o Rusko, Indii, Afriku nebo Jižní Ameriku," prohlásil.
Později, tedy někdy v období po roce 2023, by se alternativou k takovému malému vozu mohla stát základní verze Fabie. "S atraktivně naceněnou Fabií dáme dohromady skutečně přesvědčivou nabídku v segmentu nejdostupnějších vozů," tvrdí v rozhovoru.