Seat Ibiza prodělá další modernizaci. Změní hlavně motory

Radek Pecák Radek Pecák
13. 5. 2015 9:50
Pod kapotu vozu se dostane i přeplňovaný tříválec o zdvihovém objemu válců rovný jeden litr.
Vnější design prý působí stále dostatečně přitažlivě, a tak se téměř nezměnil.
Vnější design prý působí stále dostatečně přitažlivě, a tak se téměř nezměnil. | Foto: Seat

Již druhou modernizaci podstupuje městský automobil Seat Ibiza. Koncernový sourozenec Škody Fabia a Volkswagenu Polo získá při této "operaci" pozměněný design světlometů a nový interiér.

I nadále se vůz bude vyrábět ve třech karosářských verzích - jako třídveřový a pětidveřový hatchback a rovněž kombi.

Zákazníci dostanou nově k dispozici také možnost přizpůsobit  si interiér podle svého vkusu. Vnější vzhled může být zvýrazněn odlišně lakovaným rámečkem masky chladiče a kryty vnějších zpětných zrcátek. V interiéru jsou součástí barevného paketu rámečky výdechů ventilační soustavy a ozdobné detaily na volantu a řadicí páce, stejně jako barevné proužky na opěradlech sedadel.

Plastové doplňky mohou nový interiér oživit.
Plastové doplňky mohou nový interiér oživit. | Foto: Seat

Zlepšila se také konektivita vozu. Nejnovější generace informačních a zábavních systémů s ovládáním na dotykovém displeji a integrovaným navigačním systémem může přijímat digitální rozhlasové vysílání (DAB) a přehrávat hudbu z iPodu nebo chytrého telefonu prostřednictvím vstupu USB či profilu Bluetooth. Hlasové ovládání je integrováno od systému MediaSystem plus. Zákazník si může zvolit také funkci MirrorLink, která umožňuje integraci chytrého telefonu pro dokonalou konektivitu za jízdy.

Výkonnější a úspornější motory

Velmi zásadní změny se odehrály v motorovém prostoru. Modernizovaná ibiza bude poháněna novou generací zážehových motorů a vznětových motorů TDI. Vstupním zážehovým motorem je tříválec se zdvihovým objemem 1,0 litru, který poskytuje nejvyšší výkon 55 kW (75 k) v atmosféricky plněné verzi, případně 70 kW (95 k) nebo 81 kW (110 k) v přeplňovaných verzích TSI.

Dále jsou v nabídce čtyřválcové motorizace 1,2 TSI ve dvou výkonových variantách 70 a 81 kW a čtyřválcová jednotka 1.4 TSI ACT s aktivní deaktivací 2 válců.

Nejúspornějším benzinovým motorem se stane verze 1.0 TSI Ecomotive s výkonem 70 kW (95 k) a průměrnou spotřebou paliva 4,1 litru na 100 kilometrů.  Z nových tříválcových motorů TDI spotřebuje 1.4 TDI s výkonem 55 kW (75 k) jen 3,4 litru nafty
na 100 kilometrů. Ani ostatní motory TDI, s výkonem 66 kW (90 k) nebo 77 kW (105 k), nespotřebují v průměru více než 3,8 l/100 km.

Motory 1,0 TSI s výkonem 81 kW a 1,4 TDI s výkonem 66 kW jsou na přání k dispozici s komfortní dvouspojkovou převodovkou DSG. Pro všechny verze nové generace modelu SEAT Ibiza je nabízen systém start/stop, který vypíná motor u stojícího vozu.

Na podvozku konstruktéři upravili nastavení pružin a tlumičů, což by se mělo projevit na lepším jízdním komfortu.

Na přání dodávaný Seat Drive Profile umožňuje adaptivní tlumení s nabídkou dvou režimů, orientovaných na komfortní nebo sportovní jízdu.

Modernizovaný Seat Ibiza se začne prodávat v létě. Ceny zatím stanoveny nebyly.

 

Právě se děje

Další zprávy