Martin Frei
7. 7. 2020 9:15
Se zpožděním, které si vynutila jarní karanténa, odhalila Škoda další varianty Octavie a řadu dosud skrytých technických detailů. Navzdory zachování stejné platformy se pod kabátem skrývá široká škála nových řešení, většina z nich směřuje ke snížení spotřeby paliva a emisní.
Asistenční systémy
Nová Octavia umí řídit sama. Samozřejmě pouze v jednom pruhu mezi čarami, pokud jsou jasně vidět, a to po dobu několika sekund, než vás vyzve, abyste řízení opět převzali. Rozdíl je v tom, že dříve bylo nutné volantem mírně zacvičit, teď stačí mít na něm položené ruce. Elektronika to pozná podle kapacitních kontaktů v potahu věnce. Řízení při přejetí čáry samo rovná směr a pomáhá vozidlo vést i v těsných zúženích. Adaptivní tempomat udržuje rychlost podle vozidel před vámi až do 210 km/h.