Renault vyvíjí nové motory. První je turbodiesel 1,6

Radek Pecák Radek Pecák
11. 7. 2011 0:29
auto

Zatím pouze v modelech Scénic a Grand Scénic se objeví nový dieselový turbomotor Renaultu 1,6 Energy dCi. Později by měl být prodáván hlavně méganech. Nahrazuje motor 1,9 dCi, který ale zatím, do začátku platnosti normy Euro 6, zůstává také v nabídce. Ve srovnání s ním je novinka o 10 000 Kč dražší. 

Oproti němu došlo k úspoře více než jednoho litru na sto kilometrů. Zatímco 1,9 potřeboval 5,5 litru, novému motoru má stačit 4,4 litru nafty.

Motor má pomoci Renaultu docílit požadovanou úroveň snížení produkovaných emisí CO2 dříve než ostatním výrobcům. Kupci automobilů Renault z toho budou profitovat díky nízké spotřebě.

Protože šéfem vývoje motorů byl bývalý hlavní konstruktér desetiválcových motorů Renault pro Formuli 1, dá se říci, že při vývoji motoru, který má oproti jiným dieselovým motorům značky 75 procent nových dílů, byly použity i zkušenosti z F1.

Kromě změny vrtání a zdvihu byly využity i další nové technologie. Například systém recirkulace výfukových plynů ve studeném okruhu zvyšuje provozní teplotu katalyzátoru a filtru pevných částic, což také zvyšuje jejich účinnost. Lepší tepelný management zase zkracuje studený běh motoru po startu.

Součástí agregátů je i systém Stop & Start a rekuperace brzdné energie.

 

Právě se děje

Další zprávy