"V dnešní době tráví Francouzi a jiní Evropané kvůli dojíždění každý den asi dvě hodiny v autě," uvádí se ve sdělení. Šéf vydavatelství Sophia Claude Perdriel a šéf Renaultu Carlos Ghosn se proto domnívají, že čas nyní věnovaný řízení budou lidé díky samořízeným vozům připojeným k internetu trávit různými jinými aktivitami. Například vzděláváním nebo poslechem zpráv.
Renault samozřejmě nechce svým zákazníkům prodávat noviny. Jde o to nabídnout v rámci stávajících multimediálních systémů aplikaci, která by umožnila odběr a čtení zpráv přímo na displejích automobilů nebo připojených zařízení. A jde také o to, aby se takové odebírání zpráv prostřednictvím multimediálního systému vozidla zpeněžilo.
Ze stejného důvodu ostatně získala již v roce 2015 podíl v tomto vydavatelství také společnost Bosch a určité aktivity v tomto ohledu vyvíjí i společnost Intel. Cena transakce nebyla zveřejněna, podle mluvčí Renaultu bude dokončena začátkem příštího roku. Šéfem vydavatelství Sophia zůstane Claude Perdriel.