Renault jako Škoda, nabízí velký kus za rozumné peníze

Radek Pecák Radek Pecák
12. 2. 2013 10:05
Za cenu standardní výbavy nabízí nyní Renault model Fluence v bohatší verzi
Foto: Renault

Renault Fluence je automobil, který je vyroben v duchu, který je typický spíše pro mladoboleslavskou Škodu. Je to automobil, jehož majitel dostane velký "kus auta" za rozumné peníze.

Po faceliftu tohoto vozu, kterým francouzská automobilka reaguje na nástup konkurenčních modelů ze své domovské země, totiž Peugeotu 301a, Citroënu C-Elysée a hlavně na příchod škodováckého Rapidu (a sesterského Seatu Toledo), má být Fluence podle představ Renaultu ještě zajímavější volbou.

Po faceliftu jsou rozměry fluence tyto: 4622 mm na délku, rozvor 2702 mm rozvor, 1479 mm na výšku a 1809 na šířku.

Příď je nyní viditelně jiná. "Nové křivky a plné tvary vozu jsou ztělesněním dynamičtějšího a sebevědomějšího stylu," uvádí ke změnám automobilka. Nový Fluence dostal také LED světla pro denní svícení.

Ve vyšších výbavách se dodává i dvouzónová klimatizace a navigace TomTom
Ve vyšších výbavách se dodává i dvouzónová klimatizace a navigace TomTom | Foto: Renault

Facelift se vyznačuje přítomností četných černých lesklých prvků (spodní mřížka sání vzduchu, sloupky B, atd.) a lesklým nebo saténovým chromem (kliky dveří, linie pásu karoserie, pás na víku zavazadlového prostoru atd.).

Uvnitř se změnila především palubní deska. Ta se nyní skládá z velkého kulatého displeje s digitálním zobrazením. Zobrazuje zejména rychlost v digitálním formátu a instrukce parkovacího asistenta. Bílý kruh okolo displeje LCD je určen pro ukazatele tempomatu a omezovače rychlosti.

Přibyla elektronická výbava

Po faceliftu má řidič Renaultu Fluence možnost využívat elektronickou parkovací brzdu a také asistenta rozjezdu do kopce. Elektronická parkovací brzda se samočinně aktivuje po vypnutí zapalování a deaktivuje po nastartování motoru. V základní výbavě je rovněž rádio s funkcí umožňující telefonování hands-free a s ovládáním na volantu. Obsahuje také USB vstup.

Zákazníky samozřejmě zajímá také objem zavazadlového prostoru - nadále je k dispozici 530 litrů.

Auto může nyní pohánět i nový turbodiesel 1,6 litru s výkonem 130 koní, mezi motory spalujícími naftu jsou i různé verze 1,5 dCI. Zážehový motor zůstává v nabídce jediný - 1,6 (110 koní).

V kabině i v zavazadlovém prostoru je dost místa
V kabině i v zavazadlovém prostoru je dost místa | Foto: Renault

Renault chce zaujmout i bohatou úrovní bezpečnostní výbavy. Protože se v Česku bude nyní prodávat druhý stupeň výbavy (Expression) za cenu základní (Authentique), lze za základní cenu získat kromě čelních a bočních airbagů také hlavové, dále pak zadní světla s výstražnou funkcí při prudkém brzdění, elektronický stabilizační systém, bezpečnostní opěrky hlavy na všech pěti místech, systém uchycení dětských autosedaček na dvou krajních zadních místech nebo třeba omezovač rychlosti spojený s tempomatem.

Mezi standardně dodávané komfortní prvky patří centrální zamykání, elektrické ovládání všech oken, výškově nastavitelné sedadlo řidiče a přední loketní opěrka mezi sedadly.

Takto vybavený automobil s benzinovou šestnáctistovkou lze nyní díky akční slevě získat za 264 900 korun, nejlevnější dieselová verze je za 309 900 korun. Připomínáme, že i na tento vůz se vztahuje pětiletá záruka.

 

Právě se děje

Další zprávy