reklama
 
 

Nové Mitsubishi L200 svádí milovníky drsného terénního ježdění, kteří pohrdají módními SUV

AKTUALIZOVÁNO 17. 10. 2015
Zatímco klasické offroady se většinou v posledních letech přeměnily v módní SUV, která si do těžšího terénu netroufnou, mezeru na trhu rychle vyplnily užitkové pickupy. Na portugalském venkově jsme testovali novou generaci modelu Mitsubishi L200, který nabízí vše, co potřebují vyznavači jízdy v drsnějším terénu: robustní podvozkový rám, pohon všech kol s redukční převodovkou, uzávěrku zadního diferenciálu nebo dostatečnou vzdálenost šasi od země. A k tomu ještě na valníku převeze europaletu.
Doporučujeme

Letíme po rychlostní zkoušce portugalské rallye. Od kol odletují šutry velikosti pštrosího vejce, občas spadneme do díry, před jejíž hloubkou se červenají i ty nejvyhlášenější propadlé kanály. Dobře chápeme, proč tady každý rok při MS v rally pole soutěžních speciálů pořádně prořídne. V našem autě všechny důležité součástky zůstávají i na těch nejhorších úsecích dostatečně vysoko nad zemí. Testujeme novou generaci užitkového pickupu Mitsubishi L200.

Tuhle kategorii aut drželi čeští prodejci většinou spíš jako raritu, protože její využití bylo v tuzemských reáliích velmi omezené. Jenže poté, co se z dřívějších velkých offroadů stala módní SUV, která by si v těžším terénu ublížila, přesedlala řada jejich majitelů právě na užitkové pickupy.

I námi testovaná L200 má vše, co potřebujeme do těžkého terénu. Karoserie sedí na pevném podvozkovém rámu, což sice působí trochu těžkopádně při ježdění po asfaltu, ale v těžkém terénu nebo při zatížení auta nákladem nebo přívěsem jde o velkou výhodu. Zatímco po silnici jedeme v úspornějším režimu pouze s pohonem zadní nápravy, na rozbité polní cestě zapínáme pohon všech kol.

Dražší verze L200 disponují vyspělým systémem Super Select 4WD II se čtyřmi různými režimy. Většinu času si vystačíme s běžným pohonem všech kol, kdy proudí 60 procent síly na zadní nápravu a čtyřicet na tu přední. Když přejíždíme velké balvany a některá kola visí ve vzduchu, zapojujeme do hry uzávěrku zadního diferenciálu a síla se rozděluje mezi nápravy v poměru 50:50. Do nejprudších kopců si pomáháme redukcemi, to znamená "půlenými rychlostními stupni".

Pod kapotou vrčí naftový čtyřválec s objemem 2,4 l. Jeho největší zbraní není dynamika a při předjíždění v běžném provozu bychom přivítali pár koní navíc. Působivá je ale jeho síla, díky níž si auto poradí i s prudkým stoupáním při vysokém zatížení, často bez nutnosti podřazování. Potěší i velmi slušné odhlučnění. Podle výrobce se dá jezdit se slabší verzí za 6,4 l nafty, my jsme na trase s polovičním podílem řádění v terénu a svižné jízdy po silnici spotřebovali téměř dvojnásobek.

Atmosféra v kabině celkově připomíná víc osobní vůz než nákladní, pod které se terénní pickupy řadí. V testovaném autě nechyběla třeba parkovací kamera nebo klimatizace s automatickou regulací teploty ve dvou nezávislých zónách.

Příjemně nás překvapilo také relativně komfortní naladění tlumičů. I když jsme se rozbitými prašnými rychlostními zkouškami Portugalské rally hnali skoro jako Ogier a Latvala, spolujezdkyně za zadních sedadlech přežila bez boulí a otlačenin. Nová L200 se chlubí nejlepším rejdem ve své kategorii, takže se s více než pět metrů dlouhým pickupem otočíte i na relativně úzké vozovce.

Nové Mitsubishi L200 už se prodává na českém trhu. Nejlevnější verze s kratší kabinou Club Cab stojí 677 350 korun, tedy podobně jako kompaktní SUV s podobnou specifikací, tedy pohonem všech kol a naftovým motorem. V ceně je i pětiletá záruka bez omezení ujetých kilometrů.

Největší konkurencí Mitsubishi L200 na českém trhu budou modely Ford Ranger, Toyota Hilux a Volkswagen Amarok, na trh se chystá také nový Nissan Navara. Typickým zákazníkem pro tento typ auta budou podle nás živnostníci podnikající v místech se špatnou dopravní infrastrukturou, třeba na horách. Na své si ale přijdou i fandové dobrodružných terénních expedicí třeba po Balkáně.

    reklama
    reklama
    reklama
    reklama
    Komerční sdělení
    reklama

    Sponzorované odkazy

    reklama