Právě před čtyřiceti lety začaly z brány pobočného závodu mladoboleslavské Škodovky v Kvasinách vyjíždět první exmpláře kupé Škoda 110 R.
Kupé vycházelo z vozu Š 100/110, jehož výroba byla zahájena v Mladé Boleslavi o rok dříve, jako nástupce modelu 1000/1100 MB. Příprava výroby trvala na tehdejší poměry poměrně kráce. Koncepce byla schálena v roce 1967 a již o rok později byl hotov první prototyp.
Veřejnosti pak byla definitivní podoba vozu představena na brněnském autosalonu v září 1970.
Škoda 110 R byla čtyřmístná. Dveře neměly rámy oken a přední sklo mělo aerodynamičtější sklon. Proti sedanu Š 110 mělo „eRko" zvýšen výkon z 53 na 62 k. Díky tomu dosahovalo maximální rychlosti 145 km/hod.
Z karoserie 110 R Coupe vyšlo několik sportovních speciálů. V roce 1974 to byly tři prototypy s označením 180 RS a 200 RS. Z nich pak byl odvozen homologovaný úspěšný sortovní vůz 130 RS. Poslední vůz Š 110 R Coupé byl v Kvasinách smontován 30.12.1980 a celkem jich bylo vyrobeno 57 tisíc.