Průměrný Čech je během svého života majitelem čtyř vozů. "Zatímco mužům pod rukama prošlo v průměru 4,5 aut, u žen to byly čtyři vozy," říká Tomáš Zavoral, tiskový mluvčí DIRECT Pojišťovny. Právě tato pojišťovna si nechala udělat průzkum, jaké značky lidé při nákupu nového vozu preferují, a zda obvykle sahají po nových nebo ojetých vozech.
Při nákupu vozu se třetina oslovených zaměří na nová auta. Rodiny, které měsíčně dosáhnou na příjem do 25 000 Kč, plánují nové auto v 19 % případů. U movitějších domácností je poměr nových a ojetých aut 40:60.
Nejžádanější značkou jak mezi novými, tak ojetými vozy je mladoboleslavská Škoda. Velký zájem je také o značky VW a Ford, které si plánuje pořídit shodně 7 % respondentů. Pětiprocentní hranice dosáhly ještě značky Renault a Peugeot, ostatní byly jmenovány méně často a 22 % oslovených nemá zatím o značce jasno.
Z průzkumu vyplynulo, že dvě třetiny lidí, kteří plánují nákup vozu, si pořídí ojetý automobil. Nejžádanější značkou je Škoda, kterou bude při výběru auta vyhledávat 30 % z nich.