Česká pošta si s 482 vozy na CNG drží prvenství ve využívání alternativních zdrojů pohonu mezi státními podniky. V nejbližší době navíc plánuje rozšířit svůj vozový park o dalších 210 vozidel.
Počet CNG automobilů na českých silnicích stále roste. Již třetím rokem prodej vozidel na plyn vzrostl o dvacet procent a letos RWE očekává zvýšení také zhruba o pětinu. Na začátku letošního roku jezdilo v ČR 5 500 vozů na CNG.
Česká pošta provozuje vozový park o rozsahu celkem 5 400 vozidel s průměrným stářím sedm a půl roku až deset let. V loňském roce se rozhodla pro CNG vozidla a na 5 let získala již 230 dodávek Fiat Ducato CNG a 182 vozů Fiat Doblo CNG. Dalších 60 vozů Volkswagen Passat CNG pořídila pro obchodní divizi a nakoupila 10 nákladních vozů Iveco Daily s pohonem na CNG.
Nákladních vozidel Iveco Daily CNG bude mít Česká pošta do konce roku celkem 20 kusů. Dalších 150 vozidel Fiat Ducato a 50 vozidel Fiat Dobló bude uvedeno do provozu na podzim letošního roku a celkový počet tak vzroste na 692 vozidel na CNG.
Jan Kubásek, ředitel Odboru doprava na České poště, říká: "Celkově by Česká pošta mohla mít až 3 000 vozidel ve variantě na CNG, závisí ovšem na hustotě plnících stanic. Optimální by byla CNG stanice v každém okresním měst." Právě počet plnících stanic byl v ČR největší překážkou většího rozvoje CNG. Dnes je jich ČR již 47 a další budou i nadále přibývat.
Česká pošta si na CNG vozech chválí zejména spolehlivost a finanční úspornost. "Jeden ujetý kilometr nás stojí 1,75 Kč. V prvním pololetí letošního roku jsme najeli celkem 4 700 000 km na CNG a ušetřili téměř 5 mil. Kč na palivu. Provoz na naftu by nás stál 2,80 Kč na kilometr," dodává Kubásek.